ازدواج یعنی مرگ خودخواهی خود

 هر وقت به دنبال یک زندگی بی دردسر بودی بدو برو تو بیابون یک چاله بکن , دو متردر یک متر ,خیلی راحت دراز بکش توش و بگو خاک بریزن روت ! اون موقع اس که دیگه مسئله نداری . اینو باید بدونیم  تا موقعی که زنده ایم مسئله داریم و ارزش زندگی هایمون به مسئله داشتنه نه بی مسأله گی .    ما میتونیم  از حل کردن مسائل لذت ببریم  در حالی که سختیهایی رو داره‌ کمک می کنه تا پخته تر بشیم وقتی که اهن تبدیل به فولاد میکنند بارها و بارها گداخته و سرد میشه و به ان ضربه می زنند تا اضافه هاش بریزه و به یک فولاد محکم و قابل انعطاف تبدیل بشه مقاومت در برابر مشکلات مارو تبدیل به فولاد میکنه مستحکم و قابل انعطاف میشه گفت کمتر کسی رو می بینیم که در رفاه کامل و ناز نعمت رشد شخصیتی کافی داشته باشه و با کوچکترین مسئله برانگیخته می شه و زودتر به بن بست زندگیش میرسه !

خود بی مسئله گی یک نوع تجربه پوچی و دلزدگی است . ما پدر و مادرها وقتی می خواهیم راه رفتن رو به بچه هامون یاد بدیم اجازه میدیم بارها و بارها زمین بخورند حتما دچار رنج میشیم از اینکه صدمه ببینه اما اجازه میدیم راه بره و روی پای خودش بیاسته . همین سختی کشیدنه که باعث میشه راه رفتن رو یاد بگیره ما زمانی در ازدواج خوشبخت می شویم که خودخواهی خودمان را بکشیم و بخواهیم در خدمت کردن به همدیگر پیشی بگیریم,زوجین مثل دو تا خدمتگذارند که به هم خدمت می کنند انگار مسابقه ی خدمت کردنه که می خوان از هم پیشی بگیرند

این رو خوب بدونیم که محبت هیچ کس رو رم نمیده بلکه رامش می کنه پس سعی کنیم با محبت کردن همدیگر رو رام کنیم حتما همه داستان شازده کوچولو رو شنیدیم:شازده کوچولو به روباه گفت: من در پی دوست می گردم نگفتی اهلی یعنی چه ؟ شازده کوچولو اهی کشید و گفت گل من گاهی بداخلاق , کم حوصله و مغرور بود اما ماندنی بود این ماندنش بود که او را تبدیل به گل من کرده بود .

مجید جلیلیان - کارشناس ارشد روان شناسی بالینی و کارشناس مرکز مشاوره آرامش پلیس خراسان رضوی

 

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

اقدام زشت خواستگار که دختر مازندرانی را بدون اجازه عقد کرد!

مرده ای که زنده شد / دختر جوان وقتی به خانه رسید اعلامیه فوت خود را دید

واهر و برادر خردسال روستایی شپش سرنداشتند!

اعتراف عجیب نرگس در اسید پاشی به خواهر شوهر جوانش / من و فاطمه خواب بودیم که ...+ عکس

نقشه شوم ساغر برای صراف معروف تهران / گفتگو با متهم + عکس

کارهای زیرزمینی گروه شاهین در پارک بانوان / یکتا با تیپ پسرانه اش لو داد که چه می کنند؟!

 

بازیگر زن کره ای برای ازدواج با بازیگر ایرانی به تهران می آید + عکس عروس و داماد

مصدومیت شدید محسن تنابنده بازیگر معروف سریال پایتخت

دورهمی بازیگر “یوسف پیامبر” و پسر عمویش در کافی شاپ+عکس

گریم مصطفی زمانی و ترانه علیدوستی در شهرزاد 2 رونمایی شد +عکس

 

کدخبر: 230221 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مجید جلیلیان مجید جلیلیان
آیا این خبر مفید بود؟