قیمت طلا افزایش یافت

رکنا اقتصادی: در حالی که این احتمال قوت گرفته که فدرال رزرو آمریکا در ماه جاری میلادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد، قیمت طلا دیروز اندکی افزایش یافت، اما در مسیر بیشترین افت هفتگی در سال جاری میلادی قرار گرفت.
جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا روز جمعه گفت، بانک مرکزی آمریکا قرار است در اواخر ماه جاری نرخ بهره شاخص خود را تا زمانی که آمارهای اقتصادی و نرخ اشتغال و تورم بالا بماند، افزایش دهد.
قبل از سخنان یلن، بر اساس براوردهای مدیران پولی، احتمال افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر به حدود 80 درصد رسیده بود.
استنلی فیشر، معاون رئیس فدرال رزرو نیز گفته: «اگرتلاشی عامدانه برای (افزایش گمانه زنی ها درباره افزایش نرخ بهره) در جریان است، من هم تمایل دارم به آن بپیوندم.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز، با 0.05 درصد افزایش به 1234 دلار و 81 سنت رسید. اما قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه آوریل در پایان معاملات دیروز نیم درصد کاهش یافت و به 1226 دلار و 50 سنت رسید.
قیمت طلا به شدت نسبت به هرگونه افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است، زیرا چنین افزایشی موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و بالا رفتن ارزش دلار می شود و هر دوی اینها به ضرر قیمت طلاست.
سی پی دی آر، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا، روز پنجشنبه دومین افزایش روزانه حجم ذخایر خود به میزان 1.8 تن را اعلام کرد و میزان کل افزایش هفتگی ذخایر طلای این صندوق به 4 تن رسید.
اما ارزش دلار پس از 2 جلسه افزایش، روز جمعه با کاهش نسبی همراه بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 249515 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟