برادرم هنوز زیر بهمن «آبعلی» است / آخرین تماس گرفتار شده در برف لحظاتی قبل از غرش کوه و ...+عکس

پنجشنبه 14 بهمن، سید محمد ضیاء به همراه همکارش پس از بارگیری در قزوین به سمت آمل حرکت کردند. جاده هراز برف گرفته بود اما نیروهای امدادی و پلیس Police با کنترل کامل بر مسیر، خودروها را هدایت می‌کردند. کمی از ظهر گذشته بود و خانواده محمد که با شنیدن اخبار بهمن درجاده آبعلی نگران‌اش شده بودند با او تماس گرفتند. اما او که 25 سال از زندگی‌اش را در جاده‌ها گذرانده بود، خیالشان را راحت کرد که مشکلی نیست و بعد هم تماس قطع شد. کامیون محمد و همکارش به راهداری امامزاده هاشم رسیده بود. دو خودروی راهداری و پلیس مسیر را مسدود کرده بودند. گفته می‌شد کمی جلوتر بهمن آمده و نیروهای امدادی مشغول بازکردن راه هستند. یک کامیونت، دو خودروی سواری و کامیون محمد منتظر ایستاده بودند که ناگهان غرش کوه و زمین لرزه و بعد بهمن سنگین؛ همه را با خود به داخل دره برد و همه خودروها و سرنشینان‌شان در برف و بهمن مدفون شدند.
صبح روز جمعه نیروهای امدادی به محل رسیدند. عملیات رهاسازی و جست و جوها آغاز شد. پیکر رئیس راهداری و یکی از سرنشینان خودروی سواری و همکار محمد از زیر برف و بهمن سنگین بیرون کشیده شد و راننده کامیونت هم در شرایطی معجزه آسا پس از 15 ساعت در میان برف و لاشه خودرو زنده نجات یافت. اما هیچ نشانی از راننده کامیون بنز نبود. با این حال جست و جوها متوقف نشد اما با وجود تلاش‌های نیروهای امدادی، هلال احمر، شهرداری، فرمانداری، معاونت قضایی و ساکنان مبارک آباد همچنان سرنوشت این راننده 46 ساله مشخص نیست.
راضی به رضای خدا هستیم
سید مصطفی، برادر کوچکتر محمد که لحظه به لحظه عملیات جست و جو را از نزدیک پیگیری می‌کند و بشدت نگران حال برادرش است و می‌خواهد هر چه زودتر خبری برای والدین ، همسر برادر و تنها پسرش در آمل بفرستد گفت: «از ساعت یک ظهر پنجشنبه که گزارش وقوع بهمن درجاده را شنیدیم چند بار با محمد تماس گرفتیم که اگر می‌تواند مسیرش را تغییر دهد و از هراز نیاید. اما او گفت جاده تحت کنترل نیروها است و مشکلی پیش نمی‌آید. جاده باز شده بود و خودروها تردد داشتند. از ساعت یک و نیم هم به محمد زنگ زدیم که دیگر جواب نداد. اول فکر کردیم به خاطرشرایط بد جوی آنتن قطع شده اما ساعت 6، 7 شب تلفن‌اش خاموش شد. به همین خاطر خیلی دلواپس شدیم و به جاده زدیم. مأموران پلیس آبعلیسقوط Fall بهمن را به ما خبر دادند و اینکه یک کامیون بنز هم زیر بهمن رفته. هر طور بود صبح روز بعد به محل رسیدیم. همه جا پر از برف بود. حجم بهمن خیلی وسیع بود. به ما اعلام کردند یک جسد از کامیون به پزشکی قانونی منتقل شده است اما کارت هویتی همراه نداشته است.»
برادر محمد وقتی یاد حرف‌های دختر کوچک همکار محمد افتاد، بغض‌اش را فرو خورد و گفت: «تا پیش از اینکه در پزشکی قانونی جسد پیدا شده را شناسایی کنیم، دختر کوچک همکار برادرم چند باری تماس گرفت و با بغض و گریه گفت که مادرم بی‌طاقت شده. خواهش می‌کنم اگر اتفاقی برای پدرم افتاده به من بگویید. وقتی جسد را دیدم نمی‌دانستم باید چه چیزی به دخترش بگویم چرا که واقعاً سخت و دردناک بود.»
سید مصطفی با تقدیر از پیگیری‌های ویژه گروه‌های امدادی، شهرداری و فرمانداری و مردم محلی، این تلاش‌ها را قوت قلبی برای خود و خانواده‌اش دانست وگفت: «باور کنید از روز اول که اینجا بودم همه به سختی تلاش می‌کنند. حتی مردم مبارک آباد به محل آمدند تا ردی از برادرم پیدا شود. حجم بهمن زیاد است. اما اینکه نیروهای هلال احمر، امداد، بخشدار مبارک آباد، رودهن، معاونت قضایی رودهن، شهردار آبعلی و مقامات بسیاری از مناطق اطراف مدام پای کار هستند. اینکه می‌گویند تا وقتی برادرم پیدا شود عملیات را ادامه می‌دهند باعث قوت قلب ما و همسر و پسر چشم انتظارش است. افراد زیادی اینجا مشغول هستند که شاید فراموش کرده باشم اما از همه آنها تشکر و قدردانی می‌کنم.»
جست و جوهای گسترده ادامه دارد
سعید طاهری-رئیس هلال احمر شهرستان دماوند-نیز درباره روند عملیات جست و جو در این منطقه گفت: «ما از سه روز گذشته با اعلام گزارش مفقودی این راننده کامیون در محل مستقر شدیم و همچنان با همه نیروهای هلال، امداد، آتش‌نشانی، شهرداری رودهن، آب سرد و دماوند و همچنین نهادهای دیگر مشغول جست و جو هستیم. تعداد زیادی کارگر از بخش‌های مختلف به این محل فرستاده شده و تحت نظارت نیروهای هلال احمر مشغول جست و جو هستند. همچنین دو قلاده سگ نیز به منطقه آورده‌ایم و عملیات تا پیدا شدن این فرد ادامه خواهد داشت. فضا بسیار گسترده است و عملیات را به شکل گسترده پیگیری می‌کنیم.» برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.