ایران می تواند اولین تیم صعود کننده به جام جهانی روسیه باشد

سایت فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) طی گزارشی به بازی های هفته هفتم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در منطقه قاره آسیا و بخصوص بازی ایران- چین پرداخت و نوشت هفته هفتم مسابقات آسیا می تواند شاهد اولین تیم راه یافته به جام جهانی 2018 و پیوستن آن به روسیه میزبان باشد.ایران در آستانه صعود از گروه A قرار دارد.

تیم کارلوس کی روش روز سه شنبه می‌تواند با برتری مقابل چین و در صورتی که نتایج دیگر بازی های این گروه به سود ایران رقم بخورد، به عنوان یکی از دو تیم این گروه به جام جهانی صعود کند.

در گروه B نیز عربستان و ژاپن به عنوان تیم‌های اول و دوم امیدوار هستند با غلبه بر عراق و تایلند به پیروزی‌های خود ادامه دهند و جایگاه خود را در بالای گروه محکمتر کنند.

در میان تیم های تعقیب کننده ایران در گروه A، کره جنوبی تیم دوم و ازبکستان تیم سوم گروه باید در دیدارهای خانگی خود مقابل سوریه و قطر شکست های اخیر خود را فراموش کنند.

چین مارچلو لیپی پس از آن که با برد 1-0کره جنوبی را حیرت زده کرد، با هدف خلق یک شگفتی دیگر به ایران سفر کرده است. از طرف دیگر هم استرالیا، سخت در تلاش است با یک پیروزی خانگی مقابل امارات متحده عربی به چهار بازی بدون برد خود پایان دهد.

ایران – چین:

با توجه به این که صعود به جام جهانی در تیررس ایران است، ایران چشم به یار اضافی (یار دوازدهم )خود دارد- فدراسیون فوتبال ایران بازی روز سه شنبه در ورزشگاه آزادی Freedom را برای تماشاگران رایگان اعلام کرده است- زیرا هدف ایران این است که حداکثر امتیاز را در خانه کسب کند.

در واقع اگر ایران چین را ببرد و کره جنوبی و ازبکستان هر دو شکست بخورند، تیم ملی برای دومین بار پیاپی با هدایت کی‌روش به جام جهانی صعود خواهد کرد. با هدایت کی‌روش، تیم ملی ایران راحت ترین صعود به جام جهانی را در دو دهه گذشته تجربه کرده است.

ایران ممکن است در کنار استرالیا یکی از 2 تیم بدون شکست مرحله مقدماتی جام جهانی باشد- اما آنها تنها تیمی هستند که خط دفاعی بی نقصی داشته و هیچ گلی دریافت نکرده اند.

در مقابل انگیزه تیم چین نیز این است که با هدایت لیپی به دومین پیروزی متوالی دست یابد.اگر پیروزی آنها در بازی گذشته مقابل کره جنوبی امیدهایشان را زنده کرد پیروزی مقابل ایران شانس صعود آنها را حداقل به عنوان تیم سوم بیشتر خواهد کرد.

ایران در حالی گام به این مسابقه می گذارد که در 21 بازی پیشین خود مقابل چین 11 بار پیروز شده و 6 تساوی داشته است.با این وجود چینی ها پس از ثبت اولین پیروزی خود در برابر کره جنوبی، امیدوارند با خلق یک شگفتی دیگر در تهران به شرایط عالی تازه بازیافته خود ادامه دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 253616 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟