انتقاد مجری صدا و سیما: در فضای مجازی نمی شود هرکاری دوست داریم بکنیم

مژده لواسانی مجری تلویزیون با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در فضای مجازی افزود: باید آنچه در فضای واقعی و مجازی می گذرد با هم به یک تناسب برسد و وجدان عمومی و اجتماعی در فضای مجازی نهادینه شود و قبول کنیم، آنچه درفضای مجازی می گذرد در واقع در ادامه زندگی حقیقی ما قرار دارد و فکر نکنیم، می توانیم به راحتی رنگ عوض کرده و هر کاری دوست داریم در فضای مجازی انجام دهیم.
لواسانی نقش رسانه ها و آموزش و پرورش را در فرهنگسازی برای استفاده بهینه از فضای مجازی بسیار مهم دانست و بیان کرد: پلیس فتا و مراجع مسوول نیز باید با همکاری رسانه ها، کاربران را از وجود قوانین و ضوابط فضای مجازی آگاه کند. هر چند ما نباید فکر کنیم فضای مجازی جزیره ای است که می توانیم هر کاری بکنیم و هیچ منع قانونی در آن وجود ندارد.
وی افزود: فکر می کنم بحث ضوابط فضای مجازی برای برخی کمی کم رنگ است و فکر نمی کنند که ممکن است برخی رفتارهایشان در فضای مجازی برای آنها تبعات قانونی به همراه داشته باشد، لذا باید در این باره اطلاع رسانی دقیق تر و بیشتری انجام شود.
مجری، نویسنده و کارگردان صدای ایران گفت: باید مراقب روابطمان با اطرافیان به ویژه با کسانی که بیشتر به ما نیاز دارند، باشیم تا آسیب های ناشی از این دور شدن ها ما و اطرافیانمان را گرفتار نکند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
آخرین خبر های حاشیه ای المپیک 2016 ریو در رکنا.

کدخبر: 180985 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟