جزئیات گرفتار شدن هولناک 2 دختر دانشجو در سیلاب خرم آباد + عکس قربانیان

در جریان بارش سیل‌آسای باران و تگرگ، هنگامی که خیابان‌ها و زیرگذرهای شهر خرم‌آباد با هجوم سیلاب در زیر آب فرو رفته بود دو دختر دانشجو ناگهان هنگام گذر از خیابان درون کانال افتادند و در اعماق آب فرو رفتند. در این حادثه Incident که عصر دوشنبه اتفاق افتاد یکی از دختران به شکل دلخراشی غرق شد و امدادگران جنازه‌اش را از کانال آب بیرون کشیدند اما دختر همراه او که نیمه جانی داشت به بیمارستان انتقال یافت.

نسرین محمدی دانشجوی نجات‌یافته اصفهانی که در رشته شهرسازی مشغول به تحصیل بود در بخش «آی‌سی‌یو» بیمارستان عشایر خرم‌آباد بستری شده و در کما به سر می‌برد. با این وجود تلاش تیم درمانی برای بازگرداندن سلامت او ادامه دارد. دختر غرق شده در کانال آب نیز «فروزان مرادوند» نام داشت و اهل ایلام بود. آنها از دانشجویان دانشگاه لرستان بودند که گرفتار این حادثه تلخ شدند. به گفته پزشکان متأسفانه سطح هوشیاری این دانشجو پایین است و در وضعیت مساعدی به سر نمی‌برد. این دختر دانشجو در رشته زیست‌شناسی دانشگاه لرستان تحصیل می‌کرد.به گفته شاهدان، دو دختر دانشجو پس از پیاده شدن از اتوبوس شهری بدون اینکه پلی برای عبور رهگذران پیاده در کنار ایستگاه اتوبوس وجود داشته باشد هنگام گذر از خیابان پوشیده از سیلاب ناگهان در کانال آب افتادند. این حادثه غم‌انگیر تأثر عمیق مردم خرم‌آباد را برانگیخته است و آنها مسئولان شهرداری را در غرق شدن دختران دانشجو مقصر می‌دانند و از نبود گذرگاه‌هایی برای عابران پیاده در شهر و بی‌دفاع بودن خرم‌آباد در هجوم سیلاب گله دارند.استاندار لرستان نیز اعلام کرده حادثه سقوط Fall دختران دانشجو در جریان بارندگی شدید عصر روز دوشنبه در کانال آب به صورت ویژه‌ای مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

هوشنگ بازوند در نشست مدیریت بحران خرم‌آباد که در استانداری لرستان برگزار شد ضمن انتقاد شدید از مسئولان شهری گفت: شهرداری باید در قبال کشته شدن دختر دانشجو پاسخگو باشد چرا که با توجه به هشدارهای مدیرکل ستاد بحران استان نسبت به وقوع سیل در خرم‌آباد انتظار داشتیم شهرداری با آمادگی بیشتری به مقابله با خطرات سیل می‌پرداخت. بنابراین مدیران شهرداری باید در قبال مشکلات پیش آمده پاسخگو باشند ضمن اینکه چرا پس از گذشت 6 سال نباید نقص‌های زیرگذر میدان امام حسین(ع) برطرف شود تا شاهد غرق شدن این زیرگذر در سیلاب نباشیم ولی شهردار به جای اینکه از شهروندان و خانواده‌های دانشجوهای حادثه‌دیده عذرخواهی کند مشکلات را به گردن دیگران می‌اندازد.

وی اظهار کرد: شهردار خرم‌آباد به دلیل نبودن پل Bridge در کنار ایستگاه اتوبوس یعنی محلی که دختران دانشجو گرفتار سیل شدند باید تقصیر خود را بپذیرد چرا که دلیل سقوط دختر دانشجو به کانال و فوت شدن وی، فراهم نبودن شرایط رفت و آمد عابران پیاده از روی کانال بوده است.به گفته استاندار مقرر شده چنانچه پس از کارشناسی‌ها مشخص شود سهل‌انگاری از سوی شهرداری بوده، شهردار به دادگاه تخلفات اداری معرفی شود.

استاندار لرستان گفت: عمق آب در حدی نبوده که این دختر دانشجو نتواند از کانال عبور کند اما نبود پل در مجاورت ایستگاه اتوبوس دلیل اصلی سقوط دو دختر دانشجو بوده است.وی با انتقاد از ریخته شدن نخاله‌های ساختمانی در بلوار 60 متری خرم‌آباد گفت: بارها هشدار دادیم که شهرداری پل‌های موقت بر روی رودخانه خرم‌آباد را تخریب کند اما این اقدام صورت نگرفت و با وقوع سیل دیدیم که چه خسارت‌هایی به مردم وارد شد. اکنون نیز می‌گوییم پل‌های موقت بدون مطالعه و غیرقانونی ساخته شده‌اند و باید تخریب شود.

مدیرکل ستاد بحران استان لرستان نیز گفت: ‌در محلی که این 2 دختر دانشجو در کانال آب سقوط کرده‌اند هیچ پلی وجود ندارد با توجه به اینکه عرض کانال زیاد است بنابراین دانشجویان دختر با پوشش چادر و مانتو بسختی می‌توانند از این کانال عبور کنند.در جریان وقوع سیل عصر دوشنبه در خرم‌آباد، زیرگذر میدان امام حسین(ع) دچار آبگرفتگی شد و صد دستگاه خودرو در داخل آن گرفتار شدند که مأموران آتش‌نشانی و حوزه خدمات شهری شهرداری خرم‌آباد به تخلیه آب این زیرگذر پرداختند.

ورود دادستانی به ماجرا

سعید رازانی، دادستان عمومی و انقلاب لرستان نیز از ورود به ماجرای غرق شدن دختر دانشجو در سیلاب روز گذشته خرم‌آباد خبر داد.وی با اشاره به اینکه متأسفانه این سیلاب منجر به غرق شدن و فوت یک دختر دانشجو در خرم‌آباد شد تصریح کرد: در رابطه با این موضوع پرونده‌ای در دادستانی تشکیل شده و تحقیقات ادامه دارد. دادستان لرستان ادامه داد: پس از بازبینی فیلم منتشر شده در فضای مجازی مشخص شد این دختر دانشجو در مکانی پر از آب و در کنار خیابان ایستاده بوده و وقتی قصد سوارشدن به خودروی پژو و عبور از جدول را داشته به جوی پرعمق آب افتاده و آب او را 15 تا 20 متر به سمت پل آهنی وسط خیابان می‌برد.رازانی بیان کرد: پس از این اتفاق، بلافاصله مسئولان مدیریت بحران شهر دست به کار شدند تا با تخریب پل آهنی دختر جوان را نجات دهند ولی با وجود تلاش‌ها در نهایت این دختر دانشجو فوت کرد.وی با اشاره به اینکه در حال شناسایی راننده پژویی که در فیلم منتشر شده حضور دارد هستیم، تصریح کرد: پرونده به بازپرسی ویژه قتل Murder ارجاع شد تا با شناسایی و احضار راننده و شنیدن اظهارات وی در رابطه با چگونگی علت حادثه تحقیقات تکمیل گردد.دادستان لرستان خاطرنشان کرد: ‌علت اصلی فوت این دختر دانشجو پس از اعلام نظریه پزشکی قانونی مشخص می‌شود.

گفتنی است نکته قابل تأمل در فیلم حادثه، واکنش راننده خودرو پژو است که هیچ تمایلی نسبت به کمک به این دختر ندارد اما نکته قابل تأمل‌‌تر اینکه فرد تلفن به دست با وجود مشاهده این صحنه دلخراش لحظه‌ای از فیلمبرداری غافل نمی‌شود و هیچ‌گونه عکس‌العملی برای نجات این دختر از خود نشان نمی‌دهد!

شهردار خرم‌آباد: حادثه به ما مربوط نیست

یحیی عیدی بیرانوند شهردار خرم آباد نیز در این باره گفت: حادثه رخ داده برای دانشجویان به علت سهل‌انگاری شخصی و راننده بوده و به ما مربوط نیست. خیابان شورا بیش از ۲۰ متر پل دارد پس ضرورتی نداشته دانشجویان از آن محل بروند.

محمد حسین‌پور رئیس شورای شهر خرم آباد نیز گفت: جلسه فوق‌العاده برای بررسی سیلاب خرم آباد را فردا برگزار می‌کنیم.وی با بیان اینکه نیروهای شهرداری آماده باش بودند اما تجهیزات آنها کم است، تأکید کرد: از خانواده دانشجوی قربانی عذرخواهی می‌کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

irannewspaper36871-4

اخبار زیر را از دست ندهید:

اقدام زشت داماد با خواهر زنش+ عکس

غرق شدن دو بازیگر مشهور سینمای هند در رودخانه + تصاویر

رفتار و حرکات عجیب خدیجه هنگام بازجویی به خاطر قتل شوهر و فرزندانش در بازپرسی+عکس

کار وقیحانه عروس جوان در خانه خواهر ومادر داماد

شب تولدم 19 سالگی ام در خانه فرزاد تمام هستی ام را از دست دادم

نقشه شیطانی برای 8 زن بیوه که به دنبال ازدواج با شوهر پولدار بودند

دو مرد و ارتباط شوم با یک زن صیغه ای / راز کثیف شلیک های مرگبار به آزرا در تبریز+ عکس

برادرکشی به خاطر ارتباط زشت با زن برادر+عکس

حراج نوزاد در خیابان‌

مریم در برابر چشمان دو کودکش در خیابان پاسداران ناپدید شد + جزئیات و عکس

انتقام عجیب مسلحانه از یک مزاحم ناموس در آبادان+فیلم و عکس

آزار و اذیت وحشیانه زن جوان در برابر چشمان شوهرش / 52 سال زندان و 700 ضربه شلاق حکم این مرد مست است

شبی شوم برای 2 معلم مست+عکس

آخرین پیام دختر به پدرش: دوست دارم / مرگ مرموز دختر 22 ساله + عکس

فرار عجیب دو زندانی به سبک فیلم های سینمایی +عکس

وقتی کسی در خانه نبود این مرد با دوست دخترش پنهانی به آنجا می رفتند +عکس

نزاع مسلحانه در ارومیه سه نفر را راهی بیمارستان کرد

کشته شدن 36 نفر در حمله افراد مسلح به شمال نیجریه

تنبیه عجیب رانندگان خاطی توسط پلیس + عکس

پیرمرد باهوش حساب دزد خانه‌اش را رسید

قاچاقچیان دوست خودشان را با اره برقی تکه تکه کردند+عکس

عروسک هایی که ندانسته می شکنند / روایت دخترانی که در سن کودکی باید به اتاق حجله بروند!+عکس و فیلم

آتش سوزی در یک باب انبار لوازم خانگی در شهر رشت +تصاویر

حضور روح یک زن در عکس یادگاری یتیم خانه+تصاویر

 

دو چهره معروف سینما در آغوش یکدیگر+عکس

این خانم بازیگر تنها بازمانده خاندان فتحعلی شاه قاجاراست! +عکس

پولدارترین چهره های زیر 30 سال دنیای سینما و موسیقی چه کسانی هستند؟ +عکس

تصویر بنیامین و همسر جدیدش روی پوستر فیلم «سلام بمبئی» +عکس

تصویر دیده نشده از ترانه علیدوستی با لباس غواصی +عکس

جشن تولد 750 نفری خانم بازیگر در بهترین شب زندگی اش +عکس

جشن تولد 39 سالگی شبنم قلی خانی در کنار دوستانش +تصاویر

 

کدخبر: 229382 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟