کمیته حقیقت یاب حادثه پلاسکو تشکیل شد +عکس سند

احمد مسجدجامعی با بیان اینکه امروز طرح دو فوریتی مبنی بر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در موضوع پلاسکو مطرح شد و 15نفر از اعضا آن را امضا کردند، گفت: ساختمان پلاسکو از قدیمی‌ترین ساختمان‌های بلندمرتبه و مدرن خاورمیانه و تهران بود که در سال 41 در 17 طبقه افتتاح شد و سازه آن از نوع اسکلت فلزی بود.
وی گفت: با وجود اختلاف بین منابع اطلاعاتی و رواج شایعات مختلف، برای مشخص شدن زمینه‌سازیهای فاجعه و قصورها و تقصیرها به منظور آگاهی بخشی عمومی و ارائه تصویری جامع از آن، پیشنهاد می‌شود با توجه به اختیارات حاصله از بندهای ذیل ماده 71 قانون Law تشکیلات، وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران، مصوب اول خرداد سال 75 و اصلاحات بعدی به ویژه بند 199 قانون مذکور، کمیته حقیقت‌یاب برای رسیدگی به این فاجعه تشکیل شود تا بتوانند ظرف مدت یک ماه با سرعت و دقت کافی، گزارش‌های لازم را ارائه دهند.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه پیشنهاد شده است اعضای این کمیته حقیقت‌یاب دو نفر از اعضای شورای شهر، یک نماینده از مجلس شورای اسلامی به انتخاب مجمع نمایندگان تهران، یک نفر نماینده شهرداری، یک نفر نماینده استانداری، یک نفر حقوقدان، یک نفر متخصص فنی و مهندسی، یک نفر متخصص امور آتش‌نشانی، یک نفر نماینده آتش‌نشانان به انتخاب خانواده‌های آتش‌نشانان شهید، یک نماینده از کسبه پلاسکو و یک نماینده از رسانه‌ها در این کمیته حضور داشته باشند، گفت: وظایف کمیته حقیقت یاب مشخص کردن محدوده انجام تحقیقات، بررسی ترتیب زمانی اتفاقات منجر به حادثه، ارائه گزارش در مورد تجهیزات آتش‌نشانی، ارائه نمودارها و جداول علت – معلولی برای مراحل مختلف حادثه Incident و... است.
مسجدجامعی افزود: خروجی کمیته حقیقت یاب با توجه به اصول پاسخگویی، مسوولیت پذیری، شفافیت و عدم تبعیض و جانبداری باید به سمع و نظر شهروندان، شورای شهر تهران، کمیته بررسی ملی و مقامات قضایی برسد و همچنین پیشنهاداتی برای جلوگیری از تکرار حوادث Accidents مشابه در آینده اعلام شود.
این عضو شورای شهر تهران در ادامه افزود: از 25 عضو حاضر در جلسه شورا، تنها 15 عضو این فوریت را امضا کردند و به دلیل کمبود وقت بررسی دوفوریت این طرح به جلسه بعد موکول شد.
وی گفت: اسامی امضاء کنندگان عبارتند از: احمد مسجدجامعی، دبیر،ساعی، شیبانی، دوستی، تندگویان، حقانی، سرخو، سالاری، شجاع‌پوریان، انصاری، حکیمی‌پور، دنیامالی، حافظی و مختاباد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 241233 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟