در شرایط رکود بازار برپایی نمایشگاه به ضرر اصناف است

رکنااقتصادی به نقل از اتاق اصناف ایران : مجتبی صفایی   افزود: با توجه به رکود و پایین آمدن گردش سرمایه در بازار ، یک واحدصنفی به طور کلی فروش چندانی را در طول سال نداشته و تنها امید وی برای درآمد در ایام پایانی سال است که برگزاری نمایشگاههای بهاره این فرصت را از کسبه خواهد گرفت. .

وی تصریح کرد: در اکثر استان های کشور به دلیل اینکه مکانی مناسب و ایمن برای برگزاری نمایشگاه وجود ندارد و برای اجاره سالن برای برپایی نمایشگاه نیاز به هزینه سنگین است؛ به همین دلیل برایشان مقرون به صرفه نیست .

صفایی گفت: طرح جایگزینی که اصناف برای پایان سال در نظر دارند، ” فروش های فوق العاده” است و در استانها اختیار برپایی نمایشگاه با محوریت اتاق های اصناف و همکاری فرمانداری ها است.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران افزود: فروشگاه ها ، بازاریان و اصناف دارای پروانه کسب در طول سال مالیات و عوارض پرداخت می کنند و بیشترین برداشت آنها در ایام پایانی سال است که برگزاری این نمایشگاهها باعث کم شدن خرید از بازاریان و اصناف می شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل تصمیم بر این شده که برای حمایت از بازاریان و اصناف برپایی نمایشگاه منوط به تصمیم روسای اتاق های اصناف باشد.

 

کدخبر: 241924 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟