بادامچی: متحدان ترامپ به مواضع ضد برجامی رییس‌جمهور آمریکا واکنش منفی نشان دادند

رکنا سیاسی: محمدرضا بادامچی در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی با تسلیت ماه محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: مشارکت مردم در انتخابات 29 اردیبهشت 96 عصر جدیدی را در سپهر سیاسی کشور رقم زد.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: باید تمام قد به رفع نگرانی‌های مردم در حوزه ازدواج، معیشت و اشتغال پرداخت. دنیا راه‌های موفقی برای حل مشکل بیکاری دارند که باید از آنها استفاده کرد. باید با اتکاء به توانایی‌های جوانان، دانش ملی و ظرفیت‌های صنعتی و ملی از یافته‌های علمی استفاده کرده و جوانان و نخبگان‌مان را حفظ کنیم.
وی با بیان اینکه بازار Store تولید در کشور به سرعت در حال نابودی است، گفت: انبوه کالای مختلف به ویژه پوشاک، اسباب بازی و سایر تولیدات صنعتی به صورت قانونی یا غیرقانونی با قیمت پایین و کیفیت نه چندان خوب در بنادر تخلیه و مثل مور و ملخ وارد کشور می‌شود. این کالاها در کارگاه‌های کشور ویتنام مارک ایرانی خورده و وارد کشور می‌شود. اینها اشتغال داخلی را نابود کرده است.
نایب اول کمیسیون اجتماعی مجلس یکی از بنیادی ترین پیش‌نیازهای توسعه اشتغال فراگیر را رفع سوء تفاهم‌ها با دنیا و ورود به سازمان تجارت جهانی دانست و تاکید کرد: باید درهای کشور را به روی سرمایه‌گذاران خارجی و عرضه محصولات ایرانی به بازارهای دنیا باز کنیم.
بادامچی با تاکید بر اینکه برای استقرار امنیت اقتصادی باید از برجام حفاظت کنیم، گفت: سیاستمداران آمریکا در صدد از بین بردن این دستاورد بزرگ هستند. البته ترامپ Trump با سخنان سخیف خود با ناکامی بزرگی برای بر هم زدن برجام روبرو شد و متحدان او نیز با ایران همدلی نشان دادند و افکار عمومی داخلی آمریکا و دنیا نیز با افکار وی به مخالفت برخواستند. هوشیار باشیم و اجازه ندهیم جنگ سالاران بهانه‌ای برای بی‌اعتبار کردن این توافق‌نامه تاریخی و بین‌المللی پیدا کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس با تبریک روز جهانی گردشگری، گفت: گردشگری مورد توجه حکومت‌ها و سازمان‌های تخصصی قرار دارد و 1.2 میلیارد گردشگر در سال جابه‌جا می‌شوند. 12 درصد اشتغال در جهان متاثر از این صنعت است. تبلیغات فراوان و با مارک‌های جذاب از میزان توسعه این صنعت در کشورهای جهان حکایت دارد اما ایران با فرهنگ، تمدن و میراث با ارزش سهم ناچیزی به خود اختصاص داده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 310274 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟