تعقیب وحشیانه رانندگان زن با ماکسیمای سفید در تهران + عکس

ساعت یک بامداد هفتم بهمن ماه امسال از پلیس 110 تهران ماجرای عجیب یک زورگیری خشن به کلانتری 118 ستارخان مخابره شد.

در صحنه سرقت زن جوانی به مأموران گفت که توسط سرنشینان یک ماکسیمای سفید رنگ ربوده شده و دزدان پس از سرقت خودرو و طلا و پول های وی گریخته اند. .

با توجه به دستور بازپرس شاهنگیان از شعبه 14 دادسرای ناحیه 2 تهران،پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره 11 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت .

این زن به کارآگاهان گفت : "روز ششم بهمن ماه ، به خانه یکی از دوستانم در بلوار فردوس و نبش خیابان ابراهیمی شمالی رفته و خودروی تویوتا لندکروز مشکی خود را در داخل کوچه پارک کرده بودم تا اینکه وقتی قصد سوار شدن به آن را داشتم ناگهان مرد ناشناسی از پشت سر ، سوار شد و دهان مرا گرفت . مرد دیگری از سمت در راننده سوار شد و چاقو رازیر گلویم گذاشت ؛ با جیغ و فریاد تلاش کردم تا در را باز نگه دارم اما مردی قد بلند ، کنار ماشین آمد و در را بست ؛ همان لحظه دیدم که ماکسیمای سفید رنگی کنار ماشین من ایستاده است" .

زن ثروتمند افزود : "با تهدید چاقو و کتک کاری شدید مرا به صندلی عقب برده و پارچه ای مشکی روی سرم کشیدند ؛ دستهایم را بستند و شخص دیگری پشت فرمان نشست و شروع به حرکت کرد . به همراه خود مقداری طلا داشتم که قصد داشتم برای تعمیر به طلاسازی ببرم اما دزدان آنها را به همراه مدارک شناسایی ، دو گوشی تلفن همراه به ارزش 12 میلیون تومان ، پول و چندین چک حامل به ارزش 60 میلیون تومان از من گرفتند سرانجام در داخل کوچه ای فرعی در منطقه ستارخان مرا از ماشین پیاده کرده و خودشان با تویوتا از محل متواری شدند . همان لحظه دوان دوان خودم را به خانه ای رساندم که مردی داشت وارد آن می شد ؛ این مرد و خانواده اش با اطلاع از موضوع سرقت ، به من کمک کرده و به خانواده ام و همچنین پلیس 110 زنگ زدند و موضوع را به آنها اطلاع دادند " .

خیلی زود مشخصات تویوتا لندکروز سرقتی در سیستم جامع پلیس ثبت شد تا اینکه مأموران کلانتری 153 شهرک ولیعصر ساعت 2 بعد از ظهر 20بهمن ماه هنگام گشت زنی در محدوده پاسگاه نعمت آباد وکوی باقری به یک خودروی تویوتا لندکروز مشکی رها شده در محل مشکوک شدند ؛ در بررسی این خودرو مأموران اطلاع پیدا کردند که خودرو دارای سابقه سرقت بوده است .

با مخابره ماجرای کشف خودروی سرقتی ، تیمی از ماموران اداره 11 پلیس آگاهی به محل کشف خودرو مراجعه و در تحقیقات میدانی موفق به شناسایی یک شعبه بانک خصوصی و چند واحد تجاری در محدوده کشف خودرو شدند ؛
با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته این مراکز ، کارآگاهان موفق به شناسایی یک خودروی ماکسیما سفید رنگ شدند که راننده تویوتا لندکروز پس از پارک خودرو در خیابان ، سوار آن شده و محل را ترک کرده بود .

سرانجام با اقدامات پلیسی ، جوانی 23 ساله به نام "سعید در خیابان سپاه شناسایی و روز ششم اسفند ماه دستگیر شد ؛ این تبهکار تلاش کرده بود تا با ایجاد درگیری از محل فرار کند که توسط کارآگاهان دستگیر شد .

"سعید " در مواجهه حضوری با زن ثروتمند ، به عنوان یکی از دزدان شناسایی شد ؛ سعید که چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت ، به مشارکت در سرقت اعتراف و گفت که سرقت را با یکی از دوستانش به نام "حمید " و یکی از دوستان وی به نام مهران انجام داده است .

سعید افزود : " روز سرقت در حوالی میدان صنعت در حال پرسه زنی و چرخیدن بودیم که یک تویوتا لندکروز مشکی با یک راننده زن جوان را شناسایی کردیم ؛ پشت سر ماشین بودیم که راننده تویوتا در بلوار فردوس توقف کرد و داخل یک مجتمع مسکونی شد ؛ حدود دو ساعت منتظر ماندیم تا دوباره وی از مجتمع مسکونی خارج و به سمت تویوتا رفت ؛ همان زمان بود که به سراغ زن جوان و ماشین وی رفتیم و با تهدید چاقو اقدام به سوار کردن او کرده و از محل گریختیم " .

ساعت 14:30 روز 6 اسفند ماه کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه حمید در خیابان منوچهری و در زمان ورود به آنجا متوجه شدند مهران نیز میهمان دوستش است .

هر دو تبهکار با کارآگاهان درگیر شدند که حمید بازداشت شد و مهران به فرار مخاطره آمیزی دست زد که تیمی از کارآگاهان برای دستگیری مهران ، به تعقیب وی رفته و با شلیک های مرد فراری به سمت خود مواجه شدند.

با توجه به مسلح بودن مهران ، کارآگاهان نیز اقدام به شلیک کردندو مهران با متوقف کردن یک پراید عبوری و گروگان گرفتن راننده آن گریختند که کارآگاهان با شلیک گلوله به سمت لاستیک های خودرو مانع از حرکت پراید شده و همزمان مهران را نیز هدف اصابت گلوله قرار گرفت و با نجات جان راننده پراید ، مهران را دستگیر وبه بیمارستان انتقال دادند.

همزمان با انتقال "مهران " به بیمارستان ، "حمید25 ساله در همان تحقیقات ابتدایی به سرقت تویوتا لندکروز اعتراف کرد ؛ وی در اعترافاتش گفت که حدود دو ماه پیش نیز در یک تصادف ساختگی و با همدستی دوستانش به نام های مهران و سعید یک سوناتا را در خیابان ستاری از یک زن راننده سرقت کرده اند .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران در این خصوص گفت : تحقیقات از سعید و حمید در مراحل ابتدایی قرار داشته و مهران نیز به محض پایان اقدامات درمانی تحت تحقیق گرفته خواهد شد..

سرهنگ آریا حاجی زاده در پایان این خبر عنوان داشت : "از سوی بازپرس محترم پرونده قرار قانونی برای هر سه متهم پرونده صادر و تحقیقات جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمین در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است از این رو کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد ، بویژه توسط سرنشیان ماکسیمای سفید رنگ مورد سرقت ، تهدید و ... قرار گرفتندمی توانند تا جهت شناسایی این 3 تبهکار و پیگیری شکایات خود به اداره 11 پلیس آگاهی تهران در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند. " .

سلاح بدست آمده از متهمین

کدخبر: 21694 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟