کیفرخواست سنگین برای معلم روستا به خاطر تعرض به دختر 9 ساله

بعد از آن‌که خبری مبنی بر آزار جنسی یک دختر ٩ساله توسط معلمی در روستای قره‌محمد استان زنجان منتشر شد، بیات، مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان زنجان درباره این حادثه گفت: «این حادثه در اواخر‌ سال گذشته گزارش شده که توسط مقامات قضائی در دست پیگیری است.»

وی با بیان این‌که هنوز هیچ‌گونه اتهامی برای معلم به اثبات نرسیده است، گفت: «تا اعلام نتایج تحقیقات مقدماتی، آموزش‌وپرورش هیچ‌گونه اقدامی نمی‌تواند انجام دهد. این معلم فعلا اجازه تدریس ندارد و در منزل به سر می‌برد.»
بیات با بیان این‌که آموزش‌وپرورش درخصوص این حادثه اطلاعات کافی دراختیار ندارد، ادامه داد: «باید تا اتمام تحقیقات و مشخص‌شدن نتیجه تامل کرد. زیرا آموزش‌وپرورش نمی‌تواند به گفته‌های یک دانش‌آموز به تنهایی اکتفا کند.»
این درحالی است که یکی از روزنامه‌های محلی زنجان پس از انتشار این خبر نوشته است: «گویا ماجرای این آزار و اذیت مدت‌ها بوده که ازسوی معلم مدرسه ٢٢ بهمن قره‌محمد به دختر وارد می‌شده است اما در اواسط اسفند بغض ترک‌خورده ندا، نیت شوم معلم را افشا می‌کند. ماجرا ازسوی ندا ابتدا به مادر و سپس به دایی گفته می‌شود و پدر نیز در تهران باخبر می‌شود. دایی دختر بلافاصله ماجرا را به رئیس پاسگاه منطقه اطلاع می‌دهد و سپس قاضی زرینه‌رود درجریان قرار می‌گیرد و ندا به پزشکی قانونی فرستاده می‌شود. پس از استعلام پزشکی قانونی گویا ماجرا تأیید شده و دستور بازداشت معلم صادر می‌شود. پرونده ابتدا به دادگستری خدابنده و سپس به زنجان ارسال می‌شود. دایی دخترک تمام ماجرا را شرح می‌دهد و می‌گوید: «ی.ن به قید ضمانت آزاد شده و به روستا بازگشته. او جلوی خانه ما رژه می‌رود و ما را مسخره می‌کند. دیگر خسته شده‌ایم. ندا انگشت‌نمای اهالی منطقه شده است. نمی‌دانیم چه بکنیم. هرکجا می‌رویم، حرف این ماجراست اما کسی پاسخگو نیست».
او ادامه می‌دهد: معلم به مدت حدود یک ماه فیلم‌های مستهجن به دخترها نشان‌ می‌داد و بعد از آن دو دانش‌آموز دخترش را جداگانه به دفتر فراخوانده و مورد آزار و اذیت قرار داده بود. ظاهرا با ١١ دانش‌آموز پسرش کاری نداشته و تنها در رابطه با مسائل شخصی خانوادگی صحبت می‌کرده اما دختر خواهرم و دختر دیگری که کلاس دوم بوده را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد. معلم مدرسه که متاهل است، بچه‌ها را تهدید کرده بود که اگر در این رابطه حرفی بزنند، آنها را کتک می‌زند. زمانی که از این موضوع با خبر شدیم، بلافاصله به پاسگاه رفتیم و شکایت کردیم. با شکایت ما کامپیوتری که فیلم‌ها را توسط آن به بچه‌ها نشان می‌داد، توسط پلیس فتا جمع‌آوری شد تا در رابطه با آنها تحقیق شود.

کدخبر: 74134 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟