اسکلت کوهنورد 21 ساله در کوه هزار پیدا شد

سرهنگ "علی کشاورزی" در کفت و گو با خبرنگاران گفت: در پی اعلام یک خانواده مشهدی در آذر ماه سال گذشته مبنی بر اینکه فرزندشان به تنهایی به قصد پیمایش کوه هزار راین کرمان وارد این شهر شده و تاکنون خبری از وی ندارند تحقیقات و جستجوی پلیس و عوامل هلال احمر در منطقه آغاز شد.
وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به صبعب العبور بودن و شرایط آب و هوایی کوه هزار در آذر ماه سال گذشته جستجوی چند روزه کوهنورد 21 ساله مشهدی در منطقه توسط پلیس و نیرو های امدادی بی نتیجه ماند.
سرهنگ "علی کشاورزی" گفت: با تلاش و پیگیری های انجام شده در سال جاری و تشکیل یک تیم کوهنورد از اهالی منطقه جستجوی وی آغاز و اعضای این تیم موفق شدند پس از گذشت 6 ماه اسکلت وی را با توجه به گذشت زمان به همراه کارت عابر بانک و دیگر مدارک هویتی در ارتفاعات کوه هزار کشف کنند.
وی گفت: هنوز علت اصلی فوت این ورزشکار مشخص نشده است و تحقیقات در این باره ادامه دارد.
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در پایان به شهروندان و کوهنوردان توصیه کرد: افرادی که به قصد کوه پیمایی به مناطق کوهستانی می روند لازم است حتما از تجهیزات ایمنی خصوصاً کفش مناسب استفاده کنندتا دچار حادثه نشوند و حتما لباس گرم و غذا همراه خود داشته باشند و قبل از گشت زنی در کوه وضعیت جوی و نقشه منطقه را کاملا بررسی و از کوهپیمایی انفرادی حدالامکان خوداری کنند.

کدخبر: 76026 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟