اخاذی از دختران با ارسال بدافزار

چندی پیش دختر جوانی به پلیس فتا استان فارس مراجعه کرد و از هک شدن گوشی تلفن همراهش خبر داد. او گفت: مدتی است که فرد ناشناسی مزاحم می‌شود و با تهدید من به انتشار تصاویر خصوصی‌ام در فضای مجازی قصد اخاذی و سوء استفاده از من را دارد.

با تشکیل پرونده در پلیس فتا، ماموران اقدامات تخصصی خود را جهت شناسایی متهم یا متهمان آغاز کردند.
ماموران پس از بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم شده و در اقدامی غافلگیرانه وی را به دام انداختند.
متهم جوانی 33 ساله است که در ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه‌اش بود، در ادامه تحقیقات و با توجه به مدارک و مستندات دیجیتالی به جرم خود اعتراف کرد و گفت: چند وقت پیش بدافزاری را از یک سایت خارجی دانلود کردم. این بدافزار در قالب عکس و فایل‌های دیگر بود. من این تصاویر و فایل‌ها را برای افراد مختلف ارسال می‌کردم و بلافاصله پس از باز کردن فایل مورد نظر توسط قربانی، تمام اطلاعات شخصی وی برایم ارسال می‌شد. بعد از آن هم پیام‌های تهدید آمیز من آغاز می‌شد. با این تصور که این عمل من در این فضا قابل شناسایی نیست قصد اخاذی از این افراد را داشتم.
سرهنگ سیدموسی حسینی، رئیس پلیس فتا استان فارس در این خصوص گفت: ‌پس از بررسی‌های فنی و تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا استان فارس مشخص شد متهم پس از هک گوشی تلفن همراه، با استفاده از اطلاعات به دست آمده و احساسات دختران نوجوان در چندین مورد مشابه دیگر نیز اقدام به تهدید و اخاذی از این دختران کرده است.
وی به شهروندان هشدار داد: گوشی‌های تلفن همراه و تبلت‌ها، به هیچ عنوان مکان امن و مناسبی برای نگهداری عکس‌های شخصی و اطلاعات محرمانه افراد نیستند.
سرهنگ حسینی از شهروندان در خواست کرد جهت بالا بردن امنیت گوشی های تلفن همراه خود از فایروال‌های قدرتمند استفاده کنند.

کدخبر: 76260 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟