دستگیری 15 دختر و پسر مست در باغ ویلایی پردیس تهران / تحقیق درباره روابط غیر اخلاقی دستگیر شدگان ادامه دارد+عکس

حیدر فتاحی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس در خصوص دستگیری افراد هنجارشکن در شهرستان پردیس اظهار داشت: این دستگیری صحت دارد؛ متأسفانه روز گذشته و در آستانه شب های قدر تعدادی پسر و دختر بدون داشتن نسبت خانوادگی در باغ ویلایی، به برگزاری مراسم لهو و لعب اقدام کردند.

وی افزود: تعدادی از این افراد به استفاده از مشروبات الکلی اقدام کرده بودند که با گزارش ضابطان به دستگاه قضایی، دستور ویژه برخورد قاطع با این هنجارشکنان صادر شد و پیرو آن تمام متهمان دستگیر شدند و پرونده آن ها در حال رسیدگی است.

فتاحی در خصوص سن و تعداد متهمان گفت:15 متهم با میانگین سنی 25 تا 35 سال دستگیر شدند که متأسفانه با توجه به عدم نظارت خانواده ها در این محل حضور یافته و به شرب خمر اقدام کرده بودند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس ادامه داد:متأسفانه صاحب این باغ ویلا در خارج از کشور حضور دارد و این محل را به صورت اجاره در اختیار افراد قرار داده و آن ها با برپایی این گونه مراسم، دختران و پسران را به این محل می آوردند و با توجه به معماری این محل و وجود استخر، محوطه باز، چندین سوئیت مجزا و... آشکار شد که این ویلا برای برپایی این گونه مراسم ساخته شده است.

وی در خصوص مجازات این افراد گفت: متهمان در بحث مصرف مشروبات الکلی با مجازات حد مواجه می شوند؛ اما در صورت اثبات در مورد روابط نامشروع، شلاق، زندان و ... را در پیش رو دارند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس ادامه داد:این گونه افراد مرتکب جرائم منافی عفت، روابط نامشروع، شرب خمر و... می شوند که در این پرونده تعدادی از دستگیرشدگان مبادرت به شرب خمر و برقراری روابط نامشروع کرده اند که باید این موارد قبل از ارتکاب به صورت ریشه ای حل شود.

دادستان عمومی و انقلاب پردیس تصریح کرد:زمانی که خانواده ها از کارهای فرزندان خود بی خبر باشند و دختر خانواده تا پاسی از نیمه شب با راحتی خیال از اینکه سؤالی از او پرسیده نمی شود، در بیرون از خانه حضور دارد یا خانواده ها می دانند و برخورد یا اقدام پیشگیرانه ای نمی کنند، این غفلتی بزرگ است و باعث فروپاشی بنیان خانواده می شود.

وی در خصوص نقش جامعه نیز گفت:نقش جامعه نیز مانند کانون خانواده است و نقش به سزایی در نقش آفرینی و شکل گیری رفتار جوانان دارند و محیط بد جامعه می تواند باعث به وجود آمدن رفتار غلت در این جوانان شود.

فتاحی اظهار کرد:متأسفانه قانون جدید آیین دادرسی کیفری، نقش دادستان را در مبارزه با جرائم منافی عفت کمرنگ کرده است و رسیدگی به این جرائم را در صلاحیت مستقیم دادگاه قرار داده که متأسفانه این امر موجب گستاخی متهمان می شود و باید نسبت به اصلاح این موارد در قانون و اختیارات دادستان تجدیدنظر صورت بپذیرد.

کدخبر: 87096 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟