دو برادر در ریاض به خاطر پیوستن به داعش مادرشان را اعدام کردند / پدر و برادر دیگر این دو تن به شدت زخمی شدند+عکس

رسانه‌های عربستان سعودی می‌گویند که این دو برادر ۲۰ ساله، وقتی از نیت مادر خود برای جلوگیری از پیوستن آن‌ها به داعش در سوریه خبردار می‌شوند، دست به این جنایت زده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ژنرال منصور الترکی، سخنگوی وزارت کشور سعودی، با تائید وقوع این حادثه در ۲۴ ژوئن گفت: «تنها چیزی که به اثبات رسیده، این است که این دو نفر پیرو ایدئولوژی تکفیری بودند. تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.»

وزارت کشور عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «دو برادر متهم به قتل هَیلا، مادر ۶۷ ساله و همچنین زخمی کردن پدر ۷۳ ساله و برادر ۲۲ ساله خود در ریاض هستند. این دو برادر بازداشت شده اند.»

برخی منابع محلی گزارش کرده‌اند که این دو برادر در حالی که سر مادرشان فریاد می زدند حکم تو مرگ است و باید اعدام شوی با وارد کردن ضربات متعدد چاقو به گردن مادر خود، او را به قتل رساندند. حال پدر و برادر قاتلان، وخیم گزارش شده است.

انتشار خبر وقوع این جنایت در عربستان سعودی، نگرانی‌های از گسترش اسلامگرایان افراطی را دوچندان کرده است. بسیاری از رسانه‌های داخلی بویژه با تاکید بر ضرورت احترام به والدین و بزرگترها در متون اسلامی، از وقوع چنین حادثه‌ای ابراز شگفتی کرده‌اند.

به گزارش رویترز، وبسایت سعودی اخبار۲۴ در گزارشی این جنایت را پنجمین مورد قتل خانوادگی از سوی متهمان عضویت در گروه‌های اسلام‌گرای افراطی در یک سال گذشته در قلمروی سعودی توصیف کرد.

کدخبر: 87917 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟