گرما در ژاپن سه قربانی گرفت

بررسی های سازمان هواشناسی ژاپن نشان می دهد که در دهها منطقه در سراسر این کشور دمای هوا به بیش از 35 درجه سانتیگراد رسیده که بی سابقه توصیف شده است و با توجه به پیش آمدن این شرایط، طی دو روز اخیر نزدیک به 500 نفر در بیمارستانهای این کشور بستری شدند.
این در شرایطی است که بر اساس گزارش های منتشر شده، در برخی از شهرهای شرقی و غربی ژاپن دمای هوا تا مرز 40 درجه سانتیگراد بالا رفته است.
سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کرد که بر اثر ورود یک جبهه هوای گرم، موجی از دمای شدید بر فراز شهرها و استان های مختلف ژاپن شکل گرفته است.
خبرگزاری کیودو گزارش کرد که به سالمندان، کودکان، زنان و اقشار آسیب پذیرتر جامعه هشدار داده شده است حتی الامکان از خانه های خود خارج نشوند.
سازمان هواشناسی ژاپن برای مناطق شرقی و غربی کشور وضعیت هشدار صادر کرده و پیش بینی کرده تا اواخر روز شنبه (فردا) با بارش باران از گرمای هوا کاسته شود.
گزارش ها از ژاپن حاکی است که قربانیان گرمای شدید هوا دو زن 80 سال و یک مرد 36 ساله هستند که در بیرون از خانه و در مزرعه مشغول بکار بوده اند که بر اثر گرما از حال رفته و به رغم انتقال به بیمارستان جانشان را از دست داده اند.
این در حالی است که موجی از گرمای شدید همچنان در مناطق شرق آسیا در راه است و سازمان هواشناسی چین هم پیش بینی کرده است دمای هوا پکن و برخی از شهرهای دیگر این کشور در یک هفته آینده به مرز 44 درجه خواهد رسید.
به مردم در شهرهای مختلف این کشور اعلام شده است تا حتی الامکان زمانی که از خانه خارج می شوند با خود بطری های آب به همراه داشته باشند و خود را در معرض کم آبی و خشکی هوا قرار ندهند.
در مرداد ماه سال گذشته نیز گرمای بی سابقه هوا در ژاپن جان 40 نفر را گرفت و 25 هزار نفر را روانه بیمارستانها کرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 87969 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟