کلاهبرداری 60میلیونی پزشک قلابی در فضای مجازی

سرهنگ "کامبیز اسماعیلی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت:در پی مراجعه فردی مبنی بر کلاهبرداری 60 میلیون ریالی از وی در اینترنت پرونده ای در این خصوص در پلیس فتا تشکیل شد.
وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت که در سایت همسریابی با فردی که خود را یک پزشک معروف معرفی کرده بود آشنا شده و پس از گفت و گو های چند روزه آقای دکتر از وی خواستگاری کرده بود.
اسماعیلی بیان کرد: در ادامه شاکی در مورد وی تحقیقات را آغاز می کند و مشخص می شود که چنین پزشکی با این مشخصات وجود دارد بنابراین شاکی ادامه تحقیقات را متوقف و خیالش از این بابت راحت می شود غافل از این که شاید هویت فرد جعلی باشد.
وی اظهار داشت: آقای پزشک که حسابی اعتماد این خانم را به خود جلب کرده بود پس از ارائه وعده ازدواج با ترفند این که حسابش مسدود است و برای خرید خانه آینده شان احتیاج به مبلغ 60 میلیون ریال دارد از شاکی این مبلغ را در خواست می کند و پس از واریز این مبلغ ارتباط خود را با قربانی قطع می کند.
سرهنگ اسماعیلی گفت: کارشناسان پلیس فتا با توجه به توان علمی و با استفاده از امکانات فنی و پلیسی موفق به شناسایی متهم شدند و وی طی احضاریه‌ای به پلیس فتا فراخوانده شد و به با توجه به مستندات موجود به این عمل اعتراف کرد.
رئیس پلیس در پایان توصیه کرد:در فضای مجازی هر فردی به راحتی می تواند خود را هرگونه که می خواهد معرفی کند و شما را فریب دهد بنابراین نباید به راحتی باور کنید که این فرد همان شخصیتی است که معرفی می کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 88413 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟