جزئیات سقوط از ارتفاع 40 متری بلندترین آبشار مازنداران از زبان صخره نورد نجات یافته+فیلم و عکس
حجم ویدیو: 6.43M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01

این حادثه هنگامی رخ داد که این پسر جوان به همراه 3 صخره نورد دیگر در حال فرورد از بدنه آبشار شاهان دشت آمل بودند.
بنا بر این گزارش، این مرد جوان که بعنوان نخستین فرد اجرای عملیات فرود سرگرم پائین آمدن از ارتفاع آبشار 150 متری بود در میانه راه در حالیکه حدود 40 متر تا زمین فاصله داشت زیر پایش خالی شده و به پائین سقوط کرد.
نیک زاد رئیس هلال احمر آمل در این باره به خبرنگار رکنا گفت: روز حادثه این گروه 4 نفره قرار بود در برابر دیدگان جمعیت حاضر در منطقه آبشار شاهان دشت عملیات فرود را انجام دهند اما حامد حسینی صخره نورد جوان در میانه راه احساس می کند که طناب کوتاه است و تا زمین فاصله دارد.
در این لحظه وی گره حمایت خود را باز می کند تا به چند متر آنطرفتر رفته و وضعییت طناب را تا زمین چک کند در همین زمان به دلیل لغزنده بودند بدنه سنگی آبشار، زیر پایش خالی شده و از این ارتفاع به زمین سقوط می کند.
بر اساس اعلام این مقام هلال احمر با اقدامات فوری اورژانس و هلال احمر آمل مصدوم حادثه به مراکز درمانی انتقال داده شده و در مرحله بعد برای درمان به تهران انتقال داده شد.
بنا بر گفته های رئیس هلال احمر آمل تا کنون 2 جراحی روی مچ پا و لگن این صخره نورد انجام گرفته است و مداوای وی در تهران ادامه دارد.
صخره نورد سقوط کرده در این باره گفته است که تصور می کرده با گرفتن درختچه های موجود در بدنه سنگی آبشار امکان سقوط او کاهش می یابد اما همه چیز ناگهانی رخ داده است و فرصت عکس العمل نداشته است.
آبشار شاهاندشت بزرگترین آبشار استان مازندران و دومین آبشار بلند ایران از نظر ارتفاع است و یکی از آثار ملی کشور در فهرست آثار ملی ایران است.
این آبشار در روستای شاهاندشت واقع در ۶۵ کیلومتری شهر آمل بخش امیری قرار دارد و از سمت جاده نسبت به آن دید وجود دارد. این آبشار پرآب، دائمی و عظیم، درجانب جنوبی جاده و رودخانه هراز باشکوهی وصف‌ناپذیر خودنمائی می‌کند. که از کنار قلعه ملک بهمن روی یک‌کوه هرمی شکل مشرف به روستای شاهان‌دشت به پایین می‌ریزد.
در ارتفاعات مشرف به روستای شاهاندشت آبشار اصلی شاهان‌دشت با ارتفاع ۵۱ متر بزرگترین آبشار استان مازندران به شمار می‌رود که این آبشار که دارای سه آبشار متعدد است در مجموعه ارتفاعی ۱۸۰ متری دارد.
در بالای آبشار شاهاندشت قلعه ملک بهمن که به قلعه ملکه قلاع یا ملک بهمن مشهور است و نام تاریخی آن قلعه فرشته بوده است، واقع شده و از عظیم ترین قلاع کوهستانی البرز ایران است که از سنگ و نوعی ساروج که مخلوطی از شیر و تخم مرغ و نوعی خاک است ساخته شده و استحکام زیادی دارد که قدمت آن به سه هزار سال پیش می‌رسد. مسیر رسیدن به قلعه و آبشار گذر از پل روستای وانا، جاده روستای شاهاندشت است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.



خبار زیر را از دست ندهید:

خودروهای صفرکیلومترایران خودرو اوراق شد/ ترمز تریلر حمل خودروهای صفر کیلومتر برید+ فیلم و تصاویر

اقدام زشت مرد هوس باز با همسرش

شجاعت زن جوان دزد مسلح را فراری داد+فیلم سرقت مسلحانه از یک فروشگاه

دامادی که با حکم قاضی به خانه بخت رفت

آزار و اذیت وحشیانه نو عروس در داخل خودرو / جواد مرا به محله خلوت برد

ارتباط چندش آور زشت ترین زن و مرد دنیا در زندان+ عکس

دردسر سرقت عکس های خصوصی یک دختر از موبایل همکلاسی اش+عکس

اقدام زشت دوست دختر سابق برای تازه داماد+عکس

ارتباط زشت و کثیف زن هوس باز با پسران نوجوان در خانه اش+عکس

کدخبر: 159611 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟