انتقام تک تیرانداز سیاه پوست از پلیس / 5 پلیس از پای در آمد و 7 پلیس به شدت مجروح شدند/ جزئیات+عکس و فیلم
حجم ویدیو: 23.68M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01

نیروی پلیس در پی کشته و زخمی شدن بیش از 15 افسر پلیس در تیراندازی در تجمعی در مرکز شهر دالاس، مظنون را با استفاده از یک ربات کنترل از راه دور خنثی کننده بمب کشت. فرد مظنون به دست داشتن در این تیراندازی به عنوان تنها عامل این حادثه نام برد.

این فرد مایکا جانسون، ۲۵ ساله معرفی شد. این ربات یک دستگاه انفجاری به همراه خود داشت که در محل حضور مظنون منفجر کرد.

دیوید برآون، رییس پلیس این شهر گفت: «ما نمی دانیم در سر افرادی که اینگونه کارها را می کنند چه می گذرد. با آنها مذاکره کردیم. در طول مذاکره بنظر هوشیار می آمدند. او قصد داشته که افسران پلیس را بکشد. اعلام کرد که می خواهد پلیسهای سفید پوست و سفید پوستها را بکشد…. گفت که از کشته شدن سیاهپوستان در چند روز گذشته ناراحت است. همه اینها بی معنی است. هیچکدام دلیلی برای آسیب زدن به دیگران نیست. بنابراین کشف انگیزه واقعی آنها بر اساس حدس و گمان خواهد بود. ما تنها چیزهایی را می دانیم که خود او در جریان مصاحبه گفت.»

پیش از این دو مرد و یک زن را در ارتباط با این حادثه دستگیر شده بودند و پلیس اعلام کرد که تک تیراندازی که در جریان درگیری با نیروهای پلیس کشته شده، میکا خاویر جانسون نام داشته و عضو نیروهای ذخیره ارتش بوده است.

در چندین روز گذشته دو سیاه پوست با فاصله کمی از یکدیگر کشته شدند و تصاویرِ اعمالِ خشونت پلیس علیه یکی از آنها به نام آلتون استرلینگ در شبکه های اجتماعی منتشر شد. این حوادث اعتراض های گسترده ای را در سراسر آمریکا از جمله در شهر دالاس به همراه داشت.

اف بی آی می گوید حین بازرسی منزل میکاه خاویر جانسون موفق به کشف تجهیزات بمب سازی، اسلحه و مقادیری مهمات شده است.

گفته می شود جانسون، با سابقه شش سال عضویت در ارتش آمریکا به عنوان سرباز ذخیره، در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه یکی از سربازان زن او را به «مزاحمت جنسی» متهم کرد، از ارتش بیرون آمد. او حدود ۹ ماه در افغانستان خدمت کرده بود.

با این حال او از نظر یکی از همسایگانش همیشه فرد محترمی بوده است. او می گوید: «شندیم از سفیدپوست ها متنفر بوده. عجب! من خودم از نژاد قفقازی هستم و این مرد مرا به خانه اش دعوت کرده بود. چه می توانم درباره او بگویم؟ چه اتفاقی افتاده؟ مطمئنم که این کار او به اتفاقات لویئزیانا و مینه سوتا مرتبط است. ولی من همیشه فکر می کردم که او آدم خوبی است و الان اصلا باورم نمی شود.»

جانسون در مذاکره با نیروهای پلیسی که او را به محاصره درآورده بودند تاکید کرده بود که از دست پلیس های سفیدپوست «نارحت» است. با این حال در میان قربانیان او دست کم یک هیسپانیک (اصالت آمریکای لاتین)، با سابقه سه دوره خدمت در عراق هم دیده می شود.

همزمان بسیاری از ساکنان دالاس با روشن کردن شمع و نثار دسته های گل مقابل اداره پلیس این شهر، یاد ۵ افسر جانباخته این حادثه را گرامی داشتند؛ حادثه ای که از نظر بسیاری باید آن را نتیجه مستقیم عملکرد «نژاد پرستانه» عده ای از نیروهای پلیس آمریکا دانست. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 88135 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟