شیوه های عجیب و آسان برای سرقت خودرو های روشن / گفتگوی تصویری با متهم و مالباخته ها +عکس
حجم ویدیو: 38.54M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01

نیمه اول اردیبهشت ماه و وقوع یک مورد سرقت خودرو به کلانتری 146 حکیمیه اعلام شد.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت خودرو و به دستور دادیار شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
شاکی پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش گفت:روز حادثه با ماشین از داخل پارکینگ خانه ام خارج شدم ،رفتم که در پارکینگ را ببندم، لحظه ای از ماشین سمند شخصی ام پیاده شدم که ناگهان فردی حدودا 35- 30 ساله که در حال عبور از داخل کوچه بود، سوار ماشینم شد و به سرعت فرار کرد.
همزمان با انجام اقدامات پلیسی جهت کشف خودرو دزدیده شده و ثبت سابقه سرقت خودرو سمند سفید رنگ مالباخته در سیستم جامع پلیس آگاهی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سارق خودرو طی تماس تلفنی با مالباخته، در ازای بازپس دادن خودرو درخواست مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان پول نقد کرده است.
مالباخته با حضور اداره پلیس گفت: کلیه مدارک خودرو همراه سایر مدارک شناسایی ام داخل خودرو قرار داشت و سارق از طریق آنها موفق به پیدا کردن شماره تماسم شده بود. وی طی تماس تلفنی، از من خواست مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان کرده و برای دریافت این مبلغ شماره عابربانکی را به من داد تا پول را به این حساب واریز کنم.
کارآگاهان پایگاه چهارم آگاهی با شناسایی صاحب حساب عابر بانک، به تحقیق از این فرد پرداختند. صاحب حساب پس از اطلاع از موضوع سرقت خودرو و تلاش سارق خودرو برای اخاذی از مالباخته، در اظهاراتش گفت: یکی از دوستانم به نام ارسلان با مراجعه به من مدعی شد که به تازگی از شهرستان به تهران آمده و همه پول هایش تمام شده است و منتظر است تا اعضای خانواده اش، برایش پول واریز کنند. به این بهانه از من خواست تا کارت عابربانک خود را برای مدتی در اختیارش بگذارم تا پس از دریافت پول، کارت را برایم بیاورد اما پس از دریافت کارت عابربانک از وی اطلاعی ندارم و من نیز به واسطه اینکه پولی در داخل حساب خود نداشتم، پیگیر این موضوع نشدم.
با توجه به اظهارات صاحب حساب در خصوص هویت ارسلان و بهره گیری از اطلاعات موجود از مجرمان سابقه دار در پلیس آگاهی، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت به نام "ارسلان 39 ساله شدند.
روز 23 اردیبهشت مأموران گشت انتظامی در محدوده فلکه اول تهرانپارس به یک دستگاه خودرو سمند سفیدرنگ پارک شده داخل یکی از کوچه های فرعی مشکوک شدم، در بررسی شماره پلاک خودرو اطلاع پیدا کردند که پلاک مذکور متعلق به یک دستگاه خودرو پژو 206 است که پلاک آن در محدوده میدان هروی، سرقت شده بود.
در ادامه بررسی های سایر ارکان هویتی خودرو سمند کشف شده ، مأموران اطلاع پیدا کردند که این خودرو دارای سابقه سرقت در پایگاه چهارم پلیس آگاهی است که در منطقه حکیمیه سرقت شده است.
همزمان با کشف خودرو سمند مسروقه، یک فقره سرقت خودرو پژو پارس در نزدیکی محل کشف خودرو سمند در منطقه تهرانپارس به مأموران اعلام شد که دقیقا به همان شیوه و شگرد سرقت قبلی، سرقت شده بود.
روز 4 خرداد ماه وقوع یک فقره سرقت خودرو پژو 405 نقره ای رنگ به کلانتری 146 حکیمیه اعلام شد.
با تشکیل پرونده مقدماتی و ارجاع پرونده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی، مالباخته در اظهاراتش ضمن معرفی یکی از بچه محل های قدیمی اش به عنوان سارق خودرو به کارآگاهان گفت: " یکی از بچه محل های قدیمی به نام "ارسلان" را به صورت کاملا اتفاقی در حوالی جاجرود دیدم و او را سوار ماشین کردم؛ در بین مسیر برای خرید مقداری خوراکی، از ماشین پیاده شدم که ناگهان ارسلان با ماشینم فرار کرد و من نیز هیچ اطلاعی از محل سکونت وی در اختیار ندارم.
در کمتر از 24 ساعت از تشکیل پرونده سرقت خودرو پژو 405 نقره یک فقره سرقت خودرو از مقابل در پارکینگ به کلانتری 146 اعلام شد که طی آن سارق با وجود تلاش شاکی برای جلوگیری از سرقت خودرو (آویزان شدن از درب راننده) اقدام به سرقت یک دستگاه خودرو سواری رانا کرد و صاحب خودرو را به فاصله 15 متر بر روی زمین کشیده و نهایتا با سرقت خودرو از محل متواری شده بود.
با حضور مأموران کلانتری در محل سرقت و انجام بررسی های میدانی، مأموران موفق به شناسایی خودرو مسروقه پژو 405 نقره ای شدند که بنا بر اظهارات مالباخته، سارق از آن پیاده و در ادامه اقدام به سرقت خودرو رانا کرده بود .

با ارجاع پرونده به پایگاه چهارم آگاهی و احتمال انجام سرقت جدید توسط "ارسلان" ، تصاویر وی مقابل دیدگان مالباخته گذاشته شد که بلافاصله ارسلان توسط مالباخته مورد شناسایی قرار گرفت.
همزمان با کشف خودرو پژو 405 نقره ای و در بازرسی از داخل خودرو، تعدادی مدارک شناسایی متعلق به تعدادی از خانم ها کشف شد.
با شناسایی صاحب مدارک شناسایی و حضور آنها در پایگاه چهارم آگاهی و انجام تحقیقات مشخص شد که تمامی این خانم ها توسط راننده یک دستگاه خودرو پژو 405 نقره ای مورد سرقت کیف دستی حاوی وجه نقد و مدارک شناسایی قرار گرفتند.
یکی از این زنان در خصوص نحوه سرقت کیف دستی اش گفت: " قصد داشتم تا با خودرو وارد پارکینگ محل سکونت خود در محدوده فلکه اول تهرانپارس شوم که ناگهان راننده یک دستگاه خودرو پژو نقره ای در یک لحظه اقدام به سرقت کیف دستی ام از روی صندلی شاگرد راننده کرد و به سرعت گریخت.
یکی دیگر از مالباختگان نیز که به شیوه زورگیری و تهدید با سلاح سرد مورد سرقت قرار گرفته بود، در اظهاراتش گفت: روز حادثه در خیابان پاسداران و داخل ماشین در حال صحبت با گوشی تلفن همراهم بودم که ناگهان راننده یک دستگاه پژو 405 نقره ای، پس از پیاده شدن از پژو 405 به سمت ماشین من آمد. ناگهان این شخص چاقویی را زیر گردنم گذاشت و اقدام به سرقت کیف دستی و گوشی تلفن همراهم کرد و بلافاصله با خودرو 405 فرار کرد.
در روز 9 خرداد وقوع یک فقره سرقت یک خودرو سواری ال 90 در محدوده فلکه دوم تهرانپارس به پایگاه چهارم آگاهی اعلام شد. بنابر اظهارات صاحب خودرو، سارق در حین خارج شدن خودرو ال 90 از پارکینگ با وی درگیر شده و نهایتا با استفاده از روشن بودن موتور خودرو اقدام به سرقت خودرو کرده است.
با شناسایی تصویر "ارسلان" توسط مالک خودرو ال 90 و به جهت دستگیری وی، بلافاصله اجرای طرح مهار در محدوده تهرانپارس در دستور کار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت و همزمان، مشخصات خودرو ال 90 مسروقه نیز در اختیار کلانتری های مناطق شرق تهران قرار گرفت.
همزمان با اجرای طرح مهار و در کمتر از چند ساعت از سرقت خودرو ال 90، کارآگاهان پایگاه چهارم آگاهی اطلاع پیدا کردند که ارسلان قصد اخاذی دو میلیون تومانی از مالک خودرو ال 90 را دارد که با انجام اقدامات پلیسی محل تردد وی در منطقه مشیریه شناسایی و سرانجام در حین تردد با خودرو ال 90 شناسایی، با شلیک چندین تیر هوایی دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.
سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با دستگیری متهم و دعوت از مالباختگانی که در زمان سرقت با سارق مواجه شده بودند، "ارسلان" توسط تمامی آنها مورد شناسایی قرار گرفت و متهم با صدور قرار قانونی و جهت ادامه تحقیقات در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.
رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی در پایان این خبر اعلام داشت: با توجه به شیوه و شگرد متهم در سرقت خودروها و استفاده متهم از خودروهای مسروقه در ارتکاب سایر جرایم به ویژه کیف قاپی و زورگیری، از شاکیان که توسط تک سرنشین خودروهای سواری بویژه ال 90 ، پژو پارس ، پژو 405 و سمند مورد سرقت قرار گرفته و یا خودروهای آنها به این شیوه و شگرد سرقت شده دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سیدخندان - بالاتر از بیمارستان رسالت - خیابان ابوذر غفاری - جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه کنند.

گفتگو با یکی از شاکیان
شکایت شما از ایشان بابت چیست؟
شاکی: در تاریخ دوم فروردین ماه ماشینم درجاده فیروزکوه در گل گیر کرده بود از ماشین پیاده شدم و هرچقدر دست تکان دادم برای ماشین های دیگر کسی به کمکم نیامد بعد 50 دقیقه یک ماشین پژو نقره ای رنگ جلوی پای من ایستاد و گفت که قصد کمک کردن به من را دارد.
خود این شخص بود؟
بله کاملا مطمعنم که این شخص بود حتی نشان به این که روی دستش خال کوبی داشت.
و بعد؟
از من پرسید که چه اتفاقی برایم افتاده من هم گفتم ماشین در گل گیر کرده لطفا کمکم کن و هرچقدر پول هم خواستی بهت می دم.
رفت از ماشین خودش یک طناب آورد و داد به من گفت یک سرش را به پشت ماشین خودت ببند و دیگر سر طناب را به جلوی ماشین من ببند من هم تعجب کردم و گفتم معمولا برعکس این کار را انجام می دهند گفت نه من می دانم چه کار دارم می کنم.
بعد خودش در ماشین من نشست و به من گفت تو هم پشت ماشین من بشین و ماشین را بزار دنده عقب و گاز بده من هم همین کار را کردم بعد چند دفعه که گاز دادم ماشین از گل درآمد مقداری پول درآوردم که به ایشان بدم قبول نکرد و گفت: من پول نمی خواهم ولی یک خواهشی دارم من با زنم مشاجره کردم چون شما ریش سفید هستی با من بیا و ما را آشتی بده من به ایشان شک کردم قبول نکردم و گفتم مرا در مسائل خانوادگی دخالت نده. او هم قبول نمی کرد و به اسرار به من می گفت برو در ماشین مرا ببند و با ماشین تو برویم همچنان پشت ماشین من نشسته بود و پیاده نمی شد و حتی چاقوی که دستش بود را هم دآورد به عنوان تهدید نشان داد من داد.
درآخر چه چیز شما را به سرقت برد؟
وقتی رفتم درماشین پژو ایشان را ببندم با ماشین من پا به فرار گذاشت و ماشین من را به سرقت برد.
پژو نقره ای که پیش شما مانده بود چه شد؟
بعد از بیست دقیقه که گذشت یک گشت نیروی انتظامی آمد و این اتفاق را به ماموران گفتم استعلام ماشین پژو را گرفتن فهمیدم که ماشین دزدی است.
گفتگو با دیگر شاکی
همین آدم بود که از شما سرقت کرد؟
من در واقع شک دارم که ایشان بوده و به صراحت نمی توانم بگم که همین آدم بود.
از شما چه چیزی به سرقت رفته ؟
من به همراه خانواده و فامیل ها در کنار سد لتیان به دنبال مکان مناسبی برا اسکان بودیم که بعد از چند دقیقه متوجه شدم که ماشینم دزدیده شده است.
شما دیدید که چه کسی ماشین شما را دزدیده است؟
دیدم اتفاقا شبیه این آدم هم است ولی ذره ای شک دارم.
ماشین شما چه بود؟
پژو نقره ای
همین که الان پیدا شده؟
خیر یکی دیگر که پیدا شد و تحویلم داده اند
چند روز طول کشید که ماشین شما پیدا شد؟
3 الی 4 روز
گفتگو با متهمم
اسمت چیه و چند سالته؟
ارسلان
شما اظهارات این دو شاکی را قبول دارید؟
خیر اصلا من در این مدتی که گفتد در زندان بودم.
کیف قاپی راچطور شما این کاررا انجام ندادید؟
چرا قبول دارم که کیف قاپی کردم ولی اظهارات این دو را خیر
کدام خیابان بود که شما سرقت کیف را انجام دادید؟
یکی در پاسداران و دیگری فلکه اول تهران پارس
توضیح بده چطور سرقت کردی؟
اوایل رادیبهشت ماه بود که با پژو فایملم به نام اسماعیل پشت ماشین اسپورتیج ایستادم من از سمت راننده پیاده شدم و رفتم 2 عدد کیف را از سمت سرنشین ماشین اسپورتیج برداشتم و فرار کردم.
راننده ماشین اسپورتیج آقا بود یا خانم؟
یک خانم جوان بود
در داخل کیف چه چیز های بود؟
چند عدد لباس،سشوار، گوشی و مقداری پول که طی شکایت آن خانم گوشی را پس دادم.
آن یکی کیف چه چیز های داخلش بود؟
چیز زیادی نبود فقط یک گوشی داخل کیف بود که آن هم پس دادم و شاکیم رضایت داد.
چرا کیف قاپی می کردی؟
به خاطر نیاز مالی بعضی اوقات بود که من اصلا پول بنزین هم نداشتم
شما ماشین اسماعیل مهمانت را هم دزدیدی،چرا؟
اشتباه کردم تحت تاثیر موادمخدر بودم نمی دانستم که دارم چه کار می کنم.
چه موادی مصرف می کنی ؟
شیشه
چند وقته مواد مصرف می کنی؟
4 ماه
سابقه کیفری هم داری؟
بله، قبلا به خاطر گوشی قاپی و کیف قاپی مرا گرفته بودند.
یک پرونده اقدام به قتل داری از اون جریان برا ما توضیح بده؟
ماجرا از این قراربود که نزدیکی مترو فرهنگسرای تهرانپارس دم درب پارکینگ یک خانه، دیدم ماشینی روشن است. نشستم داخل ماشین که دنده عقب بروم صاحب ماشین از داخل پارکینگ آمد بیرون خواست جلوی مرا بگیرد که افتاد زمین من ضربه ای به او نزدم خودش خورد زمین.
چرا صبر نکردی ببینی که چه بلای سر صاحب ماشین آمده؟
ترسیدم، مواد هم مصرف کرده بودم در حالت عادی به سر نمی بردم.
چندتا سرقت ماشین انجام دادی؟
3 تا ماشین، ال نود، رانا و یک عدد سمند سرقت کردم.
ماشین هارا چکار می کردی؟
می بردم خانه می شستم شان واکس به ماشین ها می زدم.
می دزدیدی که ماشین ها واکس بزنی، چرا !؟
نمی دانم سلامت عقلی نداشتم.
چطور شد که دستگیر شدی؟
با ماشین ال نود بودم که خراب شد ایستادم که ماشین را تعمیر کنم دیدم مرا دستگیر کرده اند.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حجم فایل صوتی: 24.10M | مدت زمان فایل صوتی: 00:00:00
کدخبر: 88145 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟