اطلاعات هراس انگیز مدیر شهرداری تهران از وضعیت آسیب های اجتماعی شهر + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، احمد احمدی‌صدر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، در نشست خبری خود که صبح امروز برگزار شد، درباره ترنس‌ها گفت: «ما برای این افراد زیرساخت ایجاد می‌کنیم، اما وظیفه ما نیست. ما با جمع‌آوری ترنس‌ها مخالفیم؛ این‌ها هم خواهر و برادر ما هستند و خط‌کشی نداریم، اما حوزه تخصصی ما نیست زیرساخت می‌دهیم تا استفاده کنند در جلسات هم اعلام کردیم، اما وزارت بهداشت تاکنون هیچ اقدامی نکرده است. این‌ها مانند معتادان متجاهر خانواده ما هستند، اما مسئولی را که خوابش برده است، نمی‌توان از خواب بیدار کرد.»

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره کودکان کار گفت: «ما با جمع‌آوری کودکان کار مخالفیم. ما دو سال تلاش کردیم تا دستگاه‌های متولی را در این زمینه به یک نقطه مشترک برسانیم. طرحی را در این خصوص اعلام کردیم و بعد از نشست با بیش از ۴۰ گروه فعال در این حوزه به یک ۵ ضلعی رسیدیم و به دستگاه‌های مختلف مثل بهزیستی و دادگستری ارائه دادیم. تببین این طرح مهم است و اگر این طرح به طور کامل انجام نشود طرح ابتر است.»

وی ادامه داد: مردم نباید به کودکان پول بدهند و خیانت بزرگ به این کودکان، پول دادن به آن‌ها است و باعث ماندگاری آن‌ها در آسیب می‌شوند برخی از این بچه‌ها در یکی از پارک‌ها مواد مخدر جابجا می‌کنند. آگاه سازی مردم در این زمینه اولین گام است و باید در رسانه‌ها در این خصوص کار شود.

وی ادامه داد: مرحله دوم برخورد با افرادی است که این کودکان را در تهران متمرکز می‌کنند مصوب شده است که با سرشبکه‌ها برخورد شود. اگرچه با خانواده هستند، اما یک نفر به آن‌ها گفته برای این کار به آن‌ها پول می‌دهد قبلا با وانت در سر چهارراه می‌آمدند الان با تاکسی و اسنپ و تپسی می‌آیند این کار‌ها سازماندهی شده است.

او افزود: در قانون آمده است باید با متکدی برخورد شود، اما این قانون یک نقص دارد و باید احراز شود که ما در این خصوص در جلسه صحبت کرده ایم. ما متکدی داریم که با خانواده اش با هواپیما می‌رود و با هواپیما برمی گردد.

احمدی صدر خاطرنشان کرد: ما برای ساماندهی کودکان کار و خیابان تامین هزینه نیرو‌های سازمان‌های دیگر را انجام دادیم ۲۲ خودرو در اختیار بهزیستی قرار دادیم مرکز و تجهیزات در اختیارشان قرارداده ایم. نیروی انسانی پرستار پزشک تجهیزات کامل برای مرکزی برای اتباع غیرمجاز که قرار است رد مرز شوند هم آماده کرده ایم.

وی ادامه داد: به ما تکلیف شده است که حمایت‌های لازم را انجام دادیم و تا این لحظه برای سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این زمینه درگیر هستند هر آنچه درخواست کردند مهیا کردیم. ما تمام پشتیبانی را انجام داده ایم.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره متکدیان گفت: ۴۸۵۰ متکدی از فروردین ۱۴۰۲ تاکنون را جذب و ساماندهی کرده ایم. بیش از ۸۰ درصد متکدیان اتباع و غیر مجاز هستند و باید رد مرز شوند، ۱۵۰۰ متکدی حرفه‌ای از این تعداد را شناسایی کرده ایم که تکدی گری شغل آن‌ها هستند. ما این افراد را به دستگاه قضا معرفی کردیم قانون می‌گوید متکدی حرفه‌ای باید به زندان برود، اما ما با یک مشکل مواجه هستیم که این مسئله است که باید احراز شود و فیلمبرداری و مستند سازی شود و گردش مالی از این فرد ارائه شود و باید ثابت کنیم متکدی است، اما ما نمی‌توانیم ثابت کنیم و این دوباره به خیابان بر می‌گردد، اما ما بازهم کار خودمان را انجام می‌دهیم ما برای جمع آوری متکدی نیاز به ضابط قضایی داریم و تا حدودی به ما معرفی شده اند، اما اینکه این‌ها به زندان نمی‌روند برای ما یک معضل است، چون ما نمی‌توانیم احراز کنیم. اما ما یک مرکز ایجاد کردیم که این افراد را در آنجا نگهداری می‌کنیم.

وی ادامه داد: شب‌های عید همه متکدیان به تهران می‌آیند ما ۳۷ گشت ویژه متکدیان قرار داده ایم. ما طرح ساماندهی و جمع آوری متکدیان را به طور ویژه انجام می‌دهیم.

احمدی صدر در پایان گفت: ۴۰۰ غرفه در ۶ نقطه شهر تهران ویژه حمایت از اشتغال خانواده‌های کم برخوردار و زن سرپرست خانوار ایجاد کردیم. بسته حمایتی ویژه نوروز و رمضان برای ۵۰ هزار خانواده تدارک دیده ایم و امیدواریم تا پایان ماه رمضان ادامه پیدا کند. ۵ هزار بسته هم برای کودکان کار هم در نظر گرفته ایم.

کدخبر: 980278 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟