اینجا آمازون نیست جنوب تهران است + فیلم شگفت انگیزترین جنگل ایران

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، شاید باورتان نشود؛ اما جنوب تهران هم جنگل دارد! جنگلی که تاکنون به چشم ندیده اید که در آن درخت ها با میوه هایی خاص و عجیب وجود دارد. آنجا می توانید دستتان را دراز کنید و از مونسترا و پاپایا گرفته تا موز صورتی و قرمز؛ از پشن فروت و آناناس گرفته تا انبه و قهوه را بچینید!

علی فخر تاجیک، مبدع این جنگل استوایی در ایران است. او با سالها تلاش، توانسته این درختان را با اقلیم ایران سازگار کند و حالا یک جنگل دارد؛ جنگلی که در ایران بی نظیر است. در واقع حالا می توانید همه آن درخت هایی که نیاز بود برای دیدنشان از یک قاره به قاره ای دیگر سفر کنید را به رایگان، در پاکدشت ببینید.

موز صورتی؛ مناسب سازی شده با اقلیم ایران

شاید تعجب کنید اگر ببینید که میوه هایی که ما هر روز می بینیم و به شکل و شمای رنگ های همیشگی شان عادت کرده ایم، رنگ های دیگری هم داشته باشند. مثلا موز صورتی و قرمز!

این درخت ها که از کنیا به ایران آورده شده اند با اقلیم کشورمان هماهنگ سازی شده اند و در چهار فصل هم میوه می دهند. مزه و طعم موز صورتی و قرمز با موزهای زرد کاملا متفاوت است.

درخت موز وقتی به بلوغ می رسد بین 80 تا 120 کیلو باردهی دارد و همزمان نیز پاجوش های آن رشد می کند و زمانی که موز به بار می رسد همیشه باردهی دارد. این درخت سه سایز دارد که یک و نیم متری، سه متری و پنج متری که باردهی هر کدام متفاوت است.

گران ترین و کمیاب ترین میوه دنیا در پاکدشت!

برگ انجیری یا مونسترا؛ کمیاب ترین و گران قیمت ترین میوه دنیا است که کالری بالایی هم دارد. این میوه طعمی بین آناناس و موز دارد و به صورت دانه ای فروخته می شود. با توجه به سایز میوه، قیمت آن به 500 هزار تومان الی یک میلیون تومان می رسد. این درخت از اندونزی به ایران آمده است و حتی می توان آن را در خانه نیز نگهداری کرد. 

پاپایا و پشن فروت را از درخت بچینید!

پاپایا و پشن فروت که خاصیت های زیادی نیز دارد را می توانید در اولین جنگل استوایی ایران ببینید و بچینید و بخرید.

پشن فروت، گل هایی شبیه گل ساعتی دارد و جایگزین خوبی برای پتوس در آپارتمان ها است. پشن فروت درست مشابه پرتفال سرخ است. درخت این میوه از کنیا به ایران آمده و در هر چهار فصل نیز در ایران میوه می دهد.

استوا را در ایران ببینید

درخت قهوه، چیکو، انبه و بوته آناناس نیز در جنگل استوایی وجود دارد که همگی با اقلیم ایران هماهنگ سازی شده اند. درخت قهوه بعد از یک سال به باردهی می نشیند. داخل خانه هم می توان این درخت را با گلدان نگه داشت. 

کدخبر: 981978 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟