اعلام عزای عمومی روسیه در ۵ فروردین/ پوتین: اوکراین پنجره‌ای برای تروریست‌ها گشوده بود

ولادیمیر پوتین روز شنبه در نخستین اظهارنظر پس از وقوع عملیاتی تروریستی شامگاه شنبه در سالن کروکوس در تلویزیون این کشور افزود: در طرف اوکراینی، بنا بر داده های اولیه، "پنجره ای" برای تروریستها در حمله تروریستی کروکوس برای عبور از مرز آماده شده بود.

پوتین گفت که فدراسیون روسیه همه کسانی را که حمله تروریستی را در کروکوس تدارک دیدند، شناسایی و مجازات خواهد کرد.

جدیدترین اطلاعات از حمله تروریستی به سالن کنسرت کروکوس در مسکو

 غرامت ۳۳ هزار دلاری برای بستگان کشته شدگان، ۱۱ هزار دلاری برای مجروحان

عملیاتی تروریستی شامگاه شنبه در سالن کروکوس

خبرگزاری روسیه اسپوتینک گزارش داد: سالن کروکوس تخریب شد و کاملاً سوخت. آنچه از سقف باقی مانده در خطر ریزش است. امدادگران به پاکسازی آوار و جستجوی افراد ادامه می دهند؛ کار حداقل برای چند روز ادامه خواهد داشت.

۷۱۹ نفر در کار برای خاموش کردن آتش در کروکوس شرکت داشتند.

حال ۱۶ مجروح از جمله ۱ کودک فوق العاده وخیم است. وزارت بهداشت اعلام کرد که وضعیت ۴۴ نفر دیگر از جمله ۲ کودک وخیم است. در حال حاضر ۱٠۷ نفر در بیمارستان ها بستری هستند.

مارگاریتا سیمونیان، سردبیر گروه رسانه ای “راسیا سیگودنیا" (خبرگزاری اسپوتنیک زیر مجموعه این گروه رسانه ای می باشد) گزارش داد که تعداد قربانیان این حمله تروریستی به ۱۴۳ نفر رسیده است.

بستگان کشته شدگان در نتیجه حمله تروریستی حدود ۳۳٠٠٠ دلار، مجروحان در بیمارستان ها - هر یک حدود ۱۱٠٠٠ دلار دریافت خواهند کرد. مقامات مسکو و منطقه مسکو سازماندهی مراسم تشییع جنازه کشته شدگان را بر عهده خواهند گرفت.

بورتنیکوف، مدیر سازمان امنیت فدرال روسیه به رئیس جمهور گزارش داد که ۱۱ نفر از جمله چهار تروریست که مستقیماً در این حمله تروریستی دخیل بودند، بازداشت شده اند.

سازمان امنیت فدرال روسیه:

۴ تروریست در منطقه بریانسک نزدیک مرز اوکراین بازداشت شدند. سلاح های مورد استفاده از قبل در یک انبار آماده شده بودند. پس از حمله تروریستی، جنایتکاران قصد داشتند از مرز فدراسیون روسیه و اوکراین عبور کنند و تماس های مربوطه با طرف اوکراینی داشتند.

یکی از کسانی که به ظن حمله تروریستی در کروکوس بازداشت شده بود اعتراف کرد که در ۴ مارس از ترکیه وارد شده است. سیمونیان ویدئویی از این بازجویی را منتشر کرد. او همچنین گفت که برای کشتن مردم به او پیشنهاد پول داده اند.

سازمان امنیت فدرال روسیه گزارش داد تروریست های بازداشت شده در منطقه بریانسک در حال حاضر به مسکو منتقل می‌شوند.

 

 

 

کدخبر: 982650 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟