مینی تارت کارامل آجیلی برای عید نوروز + فیلم
حجم ویدیو: 8.29M | مدت زمان ویدیو: 00:00:30

به گزارش رکنا، شیرینی در ایام عید نوروز و در مهمانی ها زیاد خورده می شود. طرز تهیه مینی تارت کارامل آجیلی به شرح زیر است:

مواد خمیر تارت

150 گرم کره نرم هم دمای محیط

4 قاشق غذاخوری شکر

2 عدد زرده تخم مرغ هم دمای محیط

2 قاشق چای خوری عصاره وانیل یا یک قاشق چای خوری وانیل شکری

260 گرم آرد همه منظوره

مواد سس کارامل

50 گرم عسل

42 گرم شکر

80 گرم خامه صبحانه

15 گرم کره

نوک قاشق چای خوری نمک دریا یا هر نمکی

آجیل ها

بادام هندی

گردو

کنجد

کشمش

بادام درختی

فندق

پسته

و یا هر آجیل و میوه خشک دلخواه تان.

طرز تهیه

برای تهیه خمیر، کره و شکر را داخل کاسه ای بریزید و با لیسک خوب مخلوط کنید سپس زرده های تخم مرغ و وانیل را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید و در آخر آرد را کم کم اضافه کنید و با نوک انگشتان ورز دهید تا خمیر جمع شود؛ تا جایی آرد بزنید که خمیر جمع شود و به دست نچسبد ولی لطیف باشد و ‌موقع شکل دادن خرد نشود. روی خمیر را با سلفون بپوشانید و‌ به مدت نیم ساعت یا تا موقعی که خنک شود داخل یخچال استراحت دهید. سپس از خمیر تکه های مساوی بردارید و داخل قالب ها تارت 6/5 سانتی بگذارید و با دست به خمیر شکل دهید و قسمت اضافی لبه های خمیر را با چاقو برش داده و با چنگال یا خلال دندان کف خمیر را سوراخ هایی ایجاد کنید تا موقع پخت پف نکند.

همه خمیرها را به همین شکل انجام دهید و داخل سینی فر بچینید و به مدت 10 دقیقه داخل فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد و بعد داخل فر از قبل گرم شده با دمای 170درجه سانتی گراد (حرارت بالا و پایین تنظیم باشد منظور از حرارت بالا گریل نیست) در طبقه پایین به مدت 20 دقیقه بپزید (دقت کنید زمان پخت هر فر متفاوت است؛ حتما چک کنید که موقع پخت تغییر رنگ ندهد و تیره نشود.)

سپس از فر خارج کنید و اجازه دهید کامل خنک شود و بعد با چرخاندن و‌ کمی ضربه زدن به پشت قالب، تارت ها را از قالبش جدا کنید. 

کدخبر: 878322 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟