کوکوی مرغ و سبزیجات گزینه مناسب برای شام

به گزارش رکنا، اگر از علاقه مندان غذاهای نانی هستید می توانید کوکو ی مرغ و سبزیجات را امتحان کنید.

مواد لازم:

گوشت مرغ چرخ شده و یا پخته و ریش ریش شده

تخم مرغ بزرگ 3 عدد

ماست چکیده یا سس مایونز 3 قاشق غذاخوری

آرد 1/2 پیمانه

گوجه یک عدد

پیازچه 2 عدد

سبزی معطر 2 قاشق غذاخوری

روغن سرخ کردنی 3-2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل به مقدار کافی

نکات مهم در تهیه کوکوی مرغ و سبزیجات

کوکوی مرغ و سبزیجات علاوه بر اینکه خیلی راحت و آسان تهیه می‌شود و خوشمزه هم هست یک فرصت عالی برای استفاده از مرغ اضافی باقیمانده در یخچال است. در ضمن مهم نیست از چه بخشی از مرغ استفاده کنید. بنابراین برای تهیه مرغ و سبزیجات لزومی ندارد حتما مرغ را بپزید بلکه می‌توانید به راحتی از باقیمانده غذاهایی مثل مرغ گریل شده، خورش مرغ یاخوراک ران مرغ استفاده کنید.

در تهیه این غذا می‌توانید از سبزیجات مختلفی استفاده کنید. من از گوجه و پیازچه و جعفری استفاده کردم اما شما می‌توانید بسته به سلیقه و اینکه چه سبزیجاتی را در یخچال دارید این ترکیب را تغییر دهید.

طرز تهیه:

ابتدا تخم مرغ زده شده را کنار بگذارید. مرغ را در کاسه‌ای بریزید. گوجه را نیز به شکل خیلی ریز خرد و یا رنده کرده و به مرغ اضافه کنید. پیازچه ها را حلقه حلقه کنید و همراه بقیه مواد روی مرغ بریزید. حالا هم بزنید و در صورت لزوم مقدار آرد را تنظیم کنید (مقدار آرد بستگی به میزان آب گوجه‌ای دارد که استفاده می‌کنید) تا مخلوط به اندازه کافی غلیظ شود. روغن را داخل تابه‌ای بریزید و بگذارید روی شعله داغ شود. حال یک قاشق بزرگ از مخلوط مرغ را بردارید و آرام داخل روغن بریزید. با پشت قاشق آن را به شکل گرد درآورید. این کار را برای بقیه مایه تکرار کنید. اگر ساندویچ ساز دارید می توانید در آن این غدای خوشمزه را درست کنید.

نوش جان

کدخبر: 895226 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟