طرز تهیه چند غذا با سیب مخصوص کودکان

به گزارش رکنا، علاوه بر خوردن سیب به صورت خام، راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توان از سیب برای علاقه‌مند ساختن کودکان به مصرف حداقل دو وعده از این میوه در روز استفاده کرد. به جای آب سیب برای بچه ها، در اینجا دستور العمل هایی وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید:

1. سیب کرامبل با بستنی وانیلی

مواد لازم:

    ½ فنجان خامه فرم گرفته

    شش عدد کوکی جو دوسر خرد شده

    ½ فنجان بستنی وانیلی

    ¼ قاشق چایخوری پودر دارچین

    ¼ فنجان سیب خورشتی

طرز تهیه:

همه مواد به جز دو عدد از کوکی ها را در مخلوط کن بریزید و به صورت اسموتی در آورید. آن را در کاسه های سرو بریزید و با باقی مانده کوکی ها روی آن را اضافه کنید. بسته به ترجیح کودک می‌توانید دستور غذا را طوری تغییر دهید که طعم مورد علاقه‌تان از بستنی و تعداد بیشتری کوکی یا سیب داشته باشد.

2. سیب پخته

مواد لازم:

    چهار سیب سفت

    مربا 8 قاشق غذاخوری (قاشق چایخوری).

    4 قاشق غذاخوری آب سیب یا آب

    ظرف پخت ایمن در مایکروویو

طرز تهیه:

هر یک از سیب ها را هسته بگیرید و حدود یک سوم از مسیر را پوست بگیرید. آب یا آب سیب را در کف ظرف پخت بریزید و سپس هر کدام از سیب ها را با پوست کنده شده در آن قرار دهید. وسط هر سیب حدود دو قاشق مرباخوری بریزید. روی ظرف را با پلاستیکی که برای دریچه سوراخ سوراخ شده یا کاغذ مومی شده بپوشانید. حدود پنج دقیقه یا تا زمانی که سیب ها نرم شوند در مایکروویو با حرارت بالا بپزید.

3. ترد سیب خوشمزه

مواد لازم:

    چهار سیب سبز؛ پوست کنده و به قطعات نازک بریده شود

    1/2 فنجان شکر قهوه ای

    1/2 فنجان جو

    1/2 فنجان آرد

    3/4 قاشق چایخوری پودر دارچین

    3/4 قاشق چایخوری پودر جوز هندی

    6 قاشق غذاخوری کره

    ظرف مخصوص پخت و پز

    کاسه مخلوط کن

طرز تهیه:

فر را با دمای 375 درجه گرم کنید و ظرف فر را چرب کنید. سپس سیب ها را در ظرف پخت قرار دهید. بقیه مواد را در یک کاسه خوب مخلوط کنید و سپس این مخلوط را روی سیب ها بپاشید. آن را به مدت 40 دقیقه یا تا زمانی که رویه قهوه ای طلایی شود بپزید.

4. سوپ سیب و کدو مرزه

مواد لازم:

½ کیلوگرم کدو حلوایی

سیب ننه اسمیت

فنجان آب مرغ (یا آب سبزیجات )

فنجان پیاز خرد شده

پودر گارام ماسالا سه قاشق غذاخوری

قاشق غذاخوری کره

یک قاشق چایخوری نمک

فلفل به مزه

طرز تهیه:

کدوها را قبل از اینکه به صورت مکعبی برش دهید، پوست کنده و دانه آن را جدا کنید. سیب ها را هسته بگیرید، پوست آن ها را بگیرید و مکعب کنید. یک قابلمه بزرگ را روی اجاق قرار دهید و کره را آب کنید. سپس پیازهای خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا شفاف شوند. پودر کاری را بریزید و هم بزنید. سپس کدو حلوایی، سیب، آب، نمک را اضافه کنید و هم بزنید تا به جوش بیاید. حرارت را کم کنید و حدود دو دقیقه بجوشانید. بررسی کنید که آیا کدو و سیب نرم هستند یا خیر. اگر نه، مدتی دیگر بجوشانید. این را پوره کنید و سپس قبل از اضافه کردن فلفل دوباره بجوشانید. گرم سرو کنید.

معمولاً در تمام طول سال موجود است، انواع متعددی در بازار وجود دارد و هر کدام طعم متمایز خود را دارند. بنابراین، آنهایی را انتخاب کنید که مورد علاقه فرزندانتان هستند و آنها را تشویق کنید که مرتباً یکی از آنها را بخورند. سیب هایی که به صورت خام با پوست خورده می شوند بیشترین فواید مغذی را دارند، اما برای بچه های جوان تر، پوست کندن ایده خوبی است زیرا ممکن است از آفت کش ها استفاده شده باشد و شستشو به تمیز کردن کامل آن کمکی نمی کند.

کدخبر: 912358 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟