خیارشور خانگی درست کنید + فیلم

به گزارش رکنا، هرچه خیارشور درست کردی نرم می شود؟ کپک می زند؟ مزه اش چیزی نیست که دوست داری؟ پس لازم شد امروز با من همراه باشی تا یکی از خوشمزه ترین و ترد ترین خیارشورها را باهم درست کنیم. بعد بگذار در کابینت، انباری، کنار همان کنسروهای گوجه و کمپوت ها که از قبل با هم درست کردیم ،چون تا یک سال و حتی بیشتر می توانی بیرون یخچال نگه داری؛ ترد و خوشمزه مثل روز اول

من برای تهیه این خیار شور از بطری استفاده می کنم چون داخل بطری خیلی بهتر می ماند.

آب نمک رو از قبل آماده می کنم به این صورت که هفده پیمانه آب،یک پیمانه نمک،یک پیمانه سرکه ،رو حرارت چندجوش می دم و می زارم سرد بشه.

برای هر بطری یک کیلو خیار خیلی ریز، چند شاخه شوید و ترخون، یک شاخه نعناع، 2 تا برگ درخت انگور یا چند دانه نخود برای تردشدن و 2 حبه سیر، 2 عدد فلفل نیاز است.

همه مواد را شسته و بگذارید کامل خشک شود (هیچ آبی نداشته باشه) و بعد داخل بطری بریزید و آب نمک سرد را اضافه کنید و در بطری را ببندید.

خیار شورها بعد از 40 روز آماده هستند.

برای استفاده در بطری را باز کنید. آب خیارشور را داخل یک ظرف بریزید و بعد بطری را از بالا یک برش بزنید و خیارشورها را به آب داخل ظرف اضافه کنید. به این صورت به راحتی خیارشورها را از بطری بیرون بیاورید و استفاده کنید و مابقی را داخل ظرف دردار با همان آب بگذارید یخچال تا تمام شود.

کدخبر: 921867 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟