دستور پخت نان کدوحلوایی مخصوص پاییز + فیلم

به گزارش رکنا، برای تهیه نان کدوحلوایی به مواد زیر نیاز دارید.

مواد لازم

10 لیوان آرد گندم معمولی

2 لیوان پوره کدو حلوایی

3 لیوان شیر

5 قاشق غذاخوری شکر

نصف لیوان روغن  مایع یا 100 گرم کره

یک قاشق غذاخوری خمیرمایه و یک قاشق چای خوری بیکینگ پودر

یک قاشق چای خوری پودر زیره یادارچین و یک قاشق چای خوری نمک

اگر خمیر خشک بود کمی آب و اگر شل شد کمی آرد اضافه کنید.

طرز تهیه:

برای تهیه نان کدو حلوایی خوشمزه ابتدا آرد را به همراه دارچین، شکر، نمک و پودر خمیر مایه فوری داخل یک کاسه بزرگ با هم ترکیب می کنیم، سپس شیر را به کاسه اضافه می کنیم و با همزن مخلوط می کنیم تا مواد با هم یکدست شوند.

پس از اینکه شیر با مواد خشک یکدست شد، پوره کدو حلوایی را به همراه کره هم دمای محیط به کاسه اضافه می کنیم و به مدت ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا خمیری لطیف و نرم به دست بیاید که به دست نچسبد.

در صورتی که خمیر به دست می چسبید، کمی آرد اضافه می کنیم و با خمیر مخلوط می کنیم. پس از اینکه خمیر آماده شد، یک کاسه مناسب را با کمی روغن چرب می کنیم، سپس خمیر را درون کاسه قرار می دهیم.

حالا روی در کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس آن را به مدت یک تا دو ساعت در یک جای گرم قرار می دهیم تا حجم خمیر تقریبا دو برابر شود. زمستان کنار رادیاتور و لای پتو گزینه مناسبی می باشد. پس از اینکه خمیر به خوبی ور آمد آن را به سطح کار منتقل می کنیم و هوای اضافی آن را می گیریم.

در این مرحله یک قالب مناسب را روغن جدا کننده زده یا کاغذ روغنی می اندازیم، سپس خمیر را درون قالب قرار می دهیم و به سلیقه خود روی آن نقش ایجاد می کنیم. برای نقش انداختن روی نان می توانیم از چاقو استفاده کنیم.

حالا مقداری آرد روی خمیر می پاشیم و روی آن یک پارچه تمیز می اندازیم. این بار به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت برای بار دوم به خمیر استراحت می دهیم. حالا فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

در این مرحله قالب را داخل طبقه وسط فر قرار می دهیم. برای پخت نان حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان نیاز داریم. پس از اینکه نان به طور کامل پخت، آن را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم خنک شود، سپس به صورت دلخواه برش می زنیم.

نکات مهم در پخت نان کدوحلوایی:

حتما حتما دقت کنید خمیر مایه شما تازه باشد، چون تاثیر زیادی در کیفیت بافت نان دارد.

در صورت دلخواه می توانید پودر دارچین دا حذف کرده و یا مقداری پودر گردو به خمیر افزود.

بنا به ذائقه خودتان می توانید مقدار شکر را بیشتر کنید.

نوش جان

کدخبر: 932836 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟