بستنی خونگی اینطور درست میشه / فیلم
حجم ویدیو: 46.28M | مدت زمان ویدیو: 00:02:02

به گزارش رکنا، در این مطلب به شما یاد می دهم که خوشمزه ترین بستنی را با ساده ترین مواد درست کنید. خواستید ساده درست کنید گلاب و زعفران را حذف و کمی وانیل اضافه کنید و مواد را با شکلات قهوه ای یا شیری روکش کنید.

مواد لازم

شیر: یک لیوان

شکر : نصف لیوان

خامه صبحانه :3/4 بسته

نشاسته گل : یک قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده : یک قاشق غذاخوری

گلاب : یک قاشق غذاخوری

مواد لازم روکش

شکلات سفید: 100 گرم

شکلات کاکائویی : 100گرم

خلال پسته :یک قاشق سوپ خوری

خلال بادام : یک قاشق سوپ خوری

طرز تهیه :

شیر و شکر و نشاسته را با هم مخلوط و روی حرارت ملایم می گذاریم و به طور مداوم هم می زنیم تا مواد غلیظ شود و بوی خامی نشاسته از بین برود، مواد به غلظت فرنی که رسید از روی حرارت برمی داریم و گلاب و زعفران را اضافه می کنیم. کمی که از داغی افتاد خامه را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا یکدست شود. حالا مواد را داخل قالب دلخواه ریخته و چوب بستنی را داخل مواد می گذاریم (اگر قالب نداشتید از لیوان یکبار مصرف استفاده کنید)

قالب را 12 ساعت داخل فریزر می گذاریم تا کاملا ببندد، بعد از قالب در می آوریم و شکلات تخته ای سفید و شکلات تخته ای کاکائویی را روی بخار کتری بن ماری می کنیم و روغن مایع را به آن اضافه می کنیم تا روان شود (کمی خلال پسته داخل شکلات سفید ریخته و کمی مغز بادام داخل شکلات کاکائویی ریخته) و بستنی ها را داخل شکلات می زنیم و در می آوریم چون بستنی یخ هست شکلات زود می بندد. حتی می توانید این مواد را داخل یک ظرف ریخته و بعد از یخ زدن اسکوپ بزنید.

کدخبر: 942781 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا مجدی
آیا این خبر مفید بود؟