طرز تهیه کاپ کیک حلوا + فیلم
حجم ویدیو: 24.35M | مدت زمان ویدیو: 00:01:03

به گزارش رکنا، برای تهیه یک دسر خوش طعم به نام کاپ کیک حلوا به شرح زیر عمل کنید.

مواد لازم

تخم مرغ : 3 عدد

شکر : نصف لیوان

روغن مایع : نصف لیوان

ماست شیرین : 2/3 لیوان

آرد سفید : 2/5 لیوان

بیکینگ پودر : 2 قاشق چای خوری

وانیل : نصف قاشق چای خوری

نمک : یک پنس

پودر هل : یک قاشق چای خوری

مواد حلوا

آرد گندم : یک لیوان

شکر : یک لیوان

گلاب : نصف لیوان

مخلوط روغن مایع ، روغن جامد ، کره : نصف لیوان

زعفران دم کرده :3 قاشق مرباخوری

پودر هل : نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه

برای کیک تخم مرغ ، شکر ، وانیل ، پودر هل را خوب می زنیم تا کرم رنگ و کشدار شود، ماست و روغن را اضافه و مخلوط می کنیم.آرد، بیکینگ پودر و نمک سه بار الک شده را در چند مرحله اضافه و مخلوط می کنیم، یک رینگ کف قابلمه گذاشته و سینی را روی رینگ کف قابلمه قرار می دهیم و کاپ کیک ها را داخل قابلمه می گذاریم و نیم ساعت زمان می دهیم. بعد با خلال دندان تست می کنیم ( یا در فر از قبل گرم شده با دمای 170 درجه به مدت 30 تا 35 دقیقه می گذاریم تا پخته شود که من هر دو حالت را انجام دادم تا ببینید بدون فر هم می شود درست کرد.

برای حلوا هم شکر و آب را روی حرارت قرار می دهیم و بعد گلاب و پودر هل و زعفران را اضافه می کنیم تا شکر حل شود. نیاز به جوشیدن نیست، آرد را با حرارت کم به مدت نیم ساعت تفت می دهیم تا به رنگ دلخواه در بیاید. آرد تفت داده شده را الک می کنیم و دوباره داخل تابه برمی گردانیم. روغن و کره را اضافه کرده و هم می زنیم و حرارت را خاموش می کنیم و شهد ولرم شده را به آرد و روغن اضافه و حرارت را روشن می کنیم و تند تند هم می زنیم تا شهد جذب آرد شود و حلوا از ظرف جدا شده و بتوانیم حلوا را گهواره ای کنیم (طبق فیلم)

روی کاپ کیک های خنک شده کمی از شهد خنک شده را ریخته و حلوای داغ را داخل قیف ریخته و روی کاپ کیک ها را ماسوره می زنیم.

شهد حلوا را کمی بیشتر درست کنید تا بتوانید کاپ کیک ها را با آن مرطوب کنید، اگر روی کاپ کیک ها شهد نزنیم کیک رطوبت حلوا را جذب می کند و حلوا خشک می شود.

کدخبر: 942795 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آرزو پهلوانی
آیا این خبر مفید بود؟