تهیه یک کیلو کره حیوانی از 300 گرم کره + فیلم
حجم ویدیو: 6.94M | مدت زمان ویدیو: 00:00:56

به گزارش رکنا، برای تهیه کره حیوانی کافی است به شرح زیر عمل کنید.

اول اینکه کره گاوی رنگ زردی دارد و ما در این ویدئو از کره گاوی استفاده کردیم اما کره و روغن گوسفندی و بز رنگش سفید است و طعم تیزتری نسبت به گاوی دارد؛ همچنین عطر و بوی بیشتری دارد. به خاطر همین کره گوسفندی قیمتش هم بالاتر است.

روش های مختلفی برای تهیه روغن حیوانی از کره وجود دارد که من روش معمول و آسان خودم را برایتان گذاشتم.

ابتدا یک قابلمه را روی شعله خیلی کم می گذاریم و کره ها را داخل قابلمه می اندازیم. باید توجه داشته باشید که تا انتهای کار حرارت را زیاد نکنید تا به آرامی کره ذوب شود. وقتی کره ذوب شد دوغ هایی که سر قابلمه است را با قاشق جدا می کنیم ولی نباید روغن را هم بزنید چون دوغی که ته قابلمه است بالا می آید و جدا کردنش سخت می شود. فقط دوغ های سر قابلمه را با قاشق جدا می کنیم که روغن رنگ شفافی را به خودش بگیرد.

سر روغن که خالی از دوغ شد اجازه می دهیم 20 دقیقه در دمای محیط باشد که از داغی بیفتد. بعد به مدت حداقل 3 ساعت داخل یخچال می گذاریم که کامل ببندد (کره خودش را می گیرد و می شود به این شکل دوغ را از کره جدا کرد)

از یخچال بیرون می آوریم و از کنار دیواره قابلمه یک سوراخ روی کره ایجاد می کنیم که دوغی که ته ظرف است با تکان دادن قابلمه خارج شود.

دوستان توجه داشته باشند که برای خوش عطر کردن روغن تان می توانید گیاه چویر را تهیه کنید، لای پارچه گذاشته و وسط روغن تان قرار بدهید که عطر خوبی به روغن بدهد.

اگر روغن تان را هم در هیزه نگهداری کنید رفته رفته عطرش فوق العاده می شود. البته برخی معتقدند که باید زیاد جوش بخورد تا دوغ نداشته باشد و روغن آب اگر داشته باشد کپک می زند. کره روی حرارت می جوشد؛ تا جایی که صاف می شود و ته قابلمه دیده می شود. آن موقع آن را صاف می کنند.

کدخبر: 945189 ویرایش خبر
لینک کپی شد
شقایق یگانه
آیا این خبر مفید بود؟