آموزش تمیز کردن تلویزیون

 

تمیز کردن تلویزیون نه تنها زیبایی آن را حفظ می‌کند، بلکه عمر آن را نیز افزایش می‌دهد. برای تمیز کردن تلویزیون، باید به نوع و جنس صفحه نمایش، بلندگو، ریموت کنترل و سایر قسمت‌های آن توجه کرد و از روش‌ها و وسایل مناسب استفاده کرد. در این مقاله  چند نکته و راهنمای عملی برای تمیز کردن تلویزیون معرفی می‌کنیم.

نکات مهم در تمیز کردن تلویزیون

به گفته کارشناسان نمایندگی تلویزیون ال جی لازم است نکات مهم قبل از تمیز کردن تلویزیون را جدی بگیرید! قبل از هر چیز، باید تلویزیون خود را خاموش کرده و فیش آن را از پریز بکشید. این کار به دلایل زیر لازم است: برای جلوگیری از بروز حادثه یا صدمه به خود یا دستگاه در صورت نشت یا ورود مایعات به قسمت‌های الکترونیک .برای خنک شدن دستگاه و جلوگیری از آسیب به صفحه نمایش در صورت تماس با دستمال. برای  بهتردیدن لکه‌ها و گرد و غبار روی صفحه سیاه.

وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن تلویزیون

برای تمیز کردن تلویزیون، شما به چیز هائی نیاز دارید که در اغلب خانه ها نیاز است. این وسایل عبارتند از:

دستمال میکروفایبر: این نوع دستمال بدون پرز و نرم است و برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون مناسب است. این دستمال باید خشک و تمیز باشد و نباید قبلاً برای تمیز کردن سطوح دیگری مثل شیشه یا آینه استفاده شده باشد.

محلول پاک کننده وسایل الکترونیکی : این نوع محلول برای تمیز کردن لکه‌های سخت روی صفحه نمایش تلویزیون طراحی شده است و معمولاً در قالب اسپری یا دستمال مرطوب عرضه می‌شود. این محلول باید بدون الکل، اسید، امونیاک و سایر مواد شیمیایی باشد که ممکن است به صفحه نمایش آسیب برسانند.

جاروبرقی با وسایل ضمیمه: این دستگاه برای تمیز کردن گرد و غبار از درزها، دکمه‌ها، بلندگوها و سایر قسمت‌های تلویزیون کاربرد دارد. باید از سری نرم و مناسب جاروبرقی استفاده کرده.

تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون

صفحه نمایش تلویزیون یکی از حساس‌ترین قسمت‌های آن است و باید با دقت و ملاحظه تمیز شود. بسته به نوع صفحه نمایش، روش‌های مختلفی برای تمیز کردن آن وجود دارد. در اینجا به شما راهنمای عملی برای تمیز کردن صفحات نمایش LED، LCD، OLED و پلاسما را معرفی می کنیم.

- LED LCD و OLED این نوع صفحات نمایش از لایه‌های نازک و ظریف ساخته شده‌اند و نباید با فشار یا مواد شیمیایی لمس شوند. برای تمیز کردن این صفحات نمایش، شما به یک دستمال میکروفایبر خشک یا گردگیر الکترواستاتیک و یک دستمال پاک کننده وسایل الکترونیکی نیاز دارید. در این جا این سوال مطرح می شود که آیا تمیزکردن تمام صفحه نمایش ها با یک روش امکان پذیر است مثلا می توان صفحه نمایش موبایل را با همین روش تمیز کرد. لازم است بگوییم روش ها کمی متفاوت است  آموزش تمیزکردن صفحه نمایش موبایل سامسونگ را در سایت نمایندگی گوشی سامسونگ بخوانید.

تمیز کردن ریموت کنترل تلویزیون

تمیز کردن ریموت کنترل تلویزیون با توجه به این که همه ی افراد آن را لمس می کنند اهمیت زیادی دارد. از یک دستمال مرطوب برای تمیز کردن دو سمت کنترل تلویزیون استفاده کنید.  سپس دستمال را دور انگشت خود بپیچید و به ارامی دکمه ها را تمیز کنید. همچنین می توانید از مسواک برای پاک کردن لابه لای دکمه ها استفاده کنید. در صورتی که تلویزیون های برند ال جی را خریداری کرده اید می توانید از دفترچه های راهنمای محصول نمایندگی ال جی برای تمیزکردن تلویزیون و ریموت کنترل کمک بگیرید.

تمیز کردن ریموت کنترل تلویزیون

تمیز کردن بلندگوهای تلویزیون

برای تمیز کردن بلندگوها، ابتدا پارچه یا فوم جداشونده روی بلندگو را جدا کنید و با استفاده از جاروبرقی، دو سمت آن را تمیز کنید تا غبار، پرز و موی حیوان خانگی را به خوبی از بین ببرید. اگر بلندگویتان پوشش جدا نشدنی دارد، می توانید از رول های چسبناکی که برای از بین بردن پرز روی لباس و پارچه استفاده می‌شود، استفاده کنید یا با جاروبرقی روی پوشش آن را بکشید. همچنین، می‌توانید از جوراب شلواری قدیمی برای از بین بردن پرزها استفاده کنید. برای تمیز کردن بلندگوهایی که سطح سخت دارند، از یک دستمال میکروفایبر مرطوب و بدون پرز استفاده کنید و سپس سطح بلندگو را با یک دستمال خشک پاک کنید. در صورتی که نمی‌توانید پوشش بلندگو را جدا کنید، می‌توانید جاروبرقی  را روی پوشش آن را بکشید.

 

کدخبر: 939709 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟