شگفتی پورشه در نمایشگاه ژنو حیرت آور بود!

پورشه در نمایشگاه ژنو امسال شگفتی بزرگی را برای طرفداران خود ایجاد کرد چراکه این شرکت اشتوتگارتی در کنار معرفی فیس‌لیفت مدل 911 GT3 RS، کانسپت جالبی را هم به ژنو آورده است. این کانسپت که یک طرح مطالعاتی بوده و Mission E کراس توریزمو نام دارد را می‌توان ترکیبی از کانسپت تمام الکتریکی Mission E که در نمایشگاه فرانکفورت 2015 رونمایی شد و پانامرا اسپرت توریزمو دانست. همچنین به این ترکیب ویژگی‌های کراس هم اضافه شده است.

Mission E کراس توریزمو اما یک سی‌یووی (مخفف Cross Utility Vehicle) تمام الکتریکی است که به دو موتور الکتریکی مجهز است. مجموع قدرت این دو موتور به بیش از 600 اسب بخار می‌رسد که ماشین را در کمتر از 3.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند. این در حالی است که Mission E کراس توریزمو برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر در ساعت به کمتر از 12 ثانیه زمان احتیاج دارد و می‌تواند به حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

برای تأمین انرژی موردنیاز موتورها یک پکیج باطری لیتیوم یون در نظر گرفته شده که با یک‌بار شارژ کامل بُردی برابر با 400 کیلومتر را برای خودرو فراهم می‌کنند. همچنین این کراس هاچ‌بک الکتریکی به ساختار الکتریکی 800 ولت هم مجهز شده که موجب می‌شود شارژ باطری‌ها بسیار سریع صورت گیرد به‌گونه‌ای که ظرف تنها چهار دقیقه، باطری‌ها به‌اندازهٔ پیمودن صد کیلومتر شارژ می‌شوند درحالی‌که برای شارژ کامل باطری‌ها نیز به فقط 15 دقیقه زمان نیاز است. برای شارژ باطری‌ها سه روش مختلف در نظر گرفته شده که شامل شارژ القایی، ایستگاه شارژ و یا سیستم ذخیرهٔ انرژی خانگی پورشه می‌شود.

Mission E کراس توریزمو خودرویی چهارچرخ محرک است که به سیستم کنترل گشتاور پورشه هم مجهز شده است. علاوه بر این، برای کمک به پویایی رانندگی خودرو، برای آن سیستم تعلیق بادی تطبیقی هم در نظر گرفته شده که می‌تواند فاصلهٔ خودرو از سطح زمین را تا 50 درصد افزایش دهد. در کنار این، سیستم کنترل پویایی شاسی نیز به‌طور فعال به ثبات ماشین کمک می‌کند.

Mission E کراس توریزمو در ظاهر با تعلیق بلند و گلگیرهای عضلانی، نمایی کراس‌اوور مانند دارد و به نظر می‌رسد بدون هیچ تغییری آمادهٔ ورود به خط تولید باشد. ازجمله ویژگی‌های ظاهری برجستهٔ این کانسپت نیز می‌توان به کاپوت شیب‌دار، ورودی‌های هوای عمودی در جلو، چراغ‌های جلوی LED ماتریکسی، پوشش‌های پلاستیکی اطراف گلگیرها و بخش‌های زیرین خودرو، اسپویلر جلو و ارتفاع زیاد از سطح زمین اشاره کرد که آن‌را برای آفرود سبک مناسب کرده است. طول این کانسپت نیز برابر با 4.95 متر است. در کل پورشه تلاش کرده با این کانسپت، پانامرا اسپرت توریزمو را با ویژگی‌های یک کراس‌اوور ترکیب کند.

در داخل اما طراحی داشبورد به‌صورت عرضی صورت گرفته و تمامی نمایشگرها و همین‌طور صفحه آمپر به‌صورت افقی کار شده‌اند. در همین حال، صفحه آمپر به سمت راننده زاویه گرفته و سه گرافیک دایره شکل را به نمایش درآورده است. از دیگر ویژگی‌های داخلی Mission E کراس توریزمو نیز می‌توان به مواردی چون اتصال کنسول میانی به پانل داشبورد، نورپردازی داخلی زیبا، ارائهٔ خدمات دیجیتال Porsche Connect و صندلی‌های اسپرت و کاملاً آینده‌نگرانه اشاره کرد.

یکی از ویژگی‌های تکنولوژیک بسیار قابل‌توجه این کانسپت نیز سیستم کنترل و ردیابی چشم است. به لطف این سیستم، ماشین می‌فهمد که راننده چه چیزی را دنبال می‌کند و سپس همان را در صفحه آمپر یا نمایشگرهای روی داشبورد به نمایش درمی‌آورد. درهرحال هرچند کانسپت Mission E کراس توریزمو کاملاً آمادهٔ تولید به نظر می‌رسد اما بعید است که نسخهٔ تولیدی آن پیش از معرفی سدان Mission E که قرار است سال آینده به بازار Store آید، معرفی گردد؛ بنابراین احتمالاً برای دیدن Mission E کراس توریزمو روی خط تولید باید تا سال 2020 صبر کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 364316 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟