داج دیمن در میدان مبارزه از شورولت کوروت شکست خورد

زمانی که داج سال پیش اقدام به رونمایی از چلنجر SRT دیمن کرد مدعی شد محصول دیوانه‌وارش برای درگ به حدی سریع است که به‌صورت رسمی توسط NHRA از انجام این کار منع شده است. این خودروساز آمریکایی همچنین قول داد که دیمن در مسابقات درگ برتری خود را بی هیچ شک و شبهه‌ای به دیگران دیکته خواهد کرد.

اگرچه دیمن خودروی سریعی است اما یکی از مالکان این خودرو فهمیده کرده همیشه نباید اسیر تبلیغات شد زیرا خودروی او در درگ با شورولت کوروت ZR1 کاملاً محو شده است!

بنا به گزارش Dragzine، کوروت ZR1 کاملاً استوک و دست‌نخورده بوده به جز این مورد که از لاستیک‌های رادیال درگ استفاده می‌کرده است. اطلاعات زیادی درباره دیمن شکست نخورده نداریم بنابراین مشخص نیست که آیا آن نیز برای درگ تجهیز شده بوده یا خیر.

اگر این‌گونه باشد بنابراین با هیولای تمام‌عیاری طرف هستیم زیرا دیمن دارای پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژردار با قدرت 840 اسب بخار و گشتاور 1044 نیوتون متری می‌باشد. دیمن در این حالت شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 2.3 ثانیه‌ای داشته و می‌تواند مسافت 400 متر را در 9.65 ثانیه و با سرعت 225 کیلومتر در ساعت طی کند.

حتی اگر این خودرو از سوخت مسابقه‌ای و یا کنترل ارتباط مستقیم استفاده نکرده باشد هم خودروی توانایی است زیرا در این صورت خروجی آن 808 اسب بخار و گشتاورش نیز 972 نیوتون متر می‌باشد.

کوروت ZR1 نیز حریف دست و پا بسته‌ای نیست زیرا پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژدار آن قدرت 755 اسبی و گشتاور 969 نیوتون متری دارد. شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت این خودرو ظاهراً 2.85 ثانیه بوده و مسافت 400 متر را نیز در 10.6 ثانیه و با سرعت 215 کیلومتر در ساعت طی می‌کند.

اگر هر دو خودرو توانسته باشند به اعداد ادعایی کارخانه دست یابند بنابراین دیمن باید این درگ را برنده شده باشد زیرا 0.65 ثانیه سریع‌تر از ZR1 بوده و سرعت آن در پایان نیز 9 کیلومتر در ساعت بیشتر است. واضح است که این اتفاق نمی‌افتد زیر داج پشت گرد و غبار کوروت به سرفه می‌افتد!

 

کدخبر: 377993 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟