سریع ترین خودروی تولید انبوه در جهان + عکس

خودرو با سرعت های مختلف تولید می شود. اگر دوست دارید بدانید سریع‌ترین خودرو تولید انبوه جهان چیست این مطلب به شما کمک می کند. پورشه ۹۱۱ GT۲ RS رکورد سریع‌ترین خودرو تولید انبوه را در پیست نوربرگ رینگ شکست.

به گزارش رکنا، یکی از مولفه‌های مهم در تولید خودرو‌های اسپورت و لوکس سرعت و قدرت موتور آن است. این فاکتور در بین مشتریان نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به ویژه افرادی که از خودرو‌های شاسی بلند ، آفرود و کوپه و ماشین‌های اسپورت در جاده‌های کوهستانی، کویر و جاده‌های جنگلی و یا مسابقات اتومبیلرانی استفاده می‌کنند.کمپانی‌های مختلف دنیا بودجه‌های کلانی را در اختیار مهندسان خود قرار داده اند تا با داشتن یک الگوی مناسب و مختص شرکت و به کارگیری بروز‌ترین تجهیزات و دانش دنیا محصولات را تولید کنند که باب میل مخاطب باشد. به طبع تمام کمپانی های خودروسازی به دنبال تصاحب جایگاه بهتر در صنعت حمل و نقل بوده و تلاش می کنند با روزآمد کردن محصولاتشان خدمات شایسته ای را ارائه کنند.

مسابقات رالی جهانی

به نقل از autocar؛ پورشه ۹۱۱ GT۲ RS مجددا رکورد سریع‌ترین خودروی تولید انبوه در پیست نوربرگ رینگ آلمان را با بهبود ۴.۷۴۷ ثانیه‌ای و ثبت زمان ۶ دقیقه و ۴۳.۳۰ ثانیه با میانگین سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت شکست. پیش از این رکورد در اختیار مرسدس AMG GT Black Series بود. لارس کرن راننده شرکت پورشه وظیفه شکستن این رکورد را بر عهده داشت که با موفقیت از پس این ماموریت مهم برآمد تا یک اتفاق مهم در جهان خودرو رقم بخورد.

رکورد شکنی

رکورد سریع‌ترین خودروی جهان

در این رکورد شکنی از کیت عملکرد بالای شرکت Manthey Racing استفاده شد که تغییراتی در بخش شاسی، آیرودینامیک و ترمز‌ها داده است. این کیت به طور اختصاصی برای همین مدل طراحی و توسعه داده شده است. این پورشه به رینگ‌های منیزیومی Weissach Package مجهز است که در حدود ۱۱.۴ کیلوگرم وزن را کاهش می‌دهد.کیت Manthey Racing از فلپ و اسپویلر بزرگ‌تر در بخش جلو، استفاده از قطعات کربنی در بدنه، اسپویلر کاملا جدید در عقب و یک دیفیوزر تقویت شده را شامل می‌شود.

گفتنی است که شرکت Manthey Racing موفقیت‌های زیادی را با محصولات پورشه بدست آورده که آخرین آن‌ها پیروزی در رقابت‌های ۲۴ ساعت نوربرگ رینگ است.

پورشه

پیست نوربرگ رینگ آلمان

در نهایت باید دید که پاسخ مرسدس بنز به این رکورد شکنی چه خواهد بود. مرسدس رکورد خود را در فصل پاییز به ثبت رسانده است و انتظار می‌رود که در صورت حضور مجدد در پیست امکان ارتقای زمان خود را در این فصل گرم سال داشته باشد. البته مرسدس در حال نهایی کردن ابرخودروی خود یعنی مرسدس AMG One است و انتظار می‌رود که مرسدس با این محصول مجددا رکورد پورشه را ارتقا دهد.

کدخبر: 700844 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟