هیوندای اکسنت وارداتی از امکانات تا مشخصات فنی

به گزارش رکنا، چند روز گذشته شاهد اضافه شدن چند خودروی جدید به لیست محصولات وارداتی قابل عرضه بودیم که یکی از آنها هیوندای اکسنت ۲۰۲۳ بود. به این ترتیب هیوندای اکسنت چهارمین خودروی این برند کره ای پس از النترا، کرتا و توسان است که وارد سامانه شده و قرار است طبق گفته متولیان واردات و مسئولین مربوطه به زودی عرضه شود.

در ادامه به بررسی کلی این خودرو می پردازیم و علاوه بر ذکر مشخصات فنی و امکانات رفاهی و ایمنی، مزایا و معایب خرید این خودرو را هم به اطلاع شما مخاطبین عزیز می رسانیم.

طراحی ظاهری هیوندای اکسنت وارداتی

با یک نگاه به راحتی می توان فهمید که اکسنت در گروه سدان های کوچک قرار می گیرد و به همین دلیل می تواند گزینه بسیار مناسب و کم مصرفی برای مصارف درون شهری باشد.

در قسمت جلوی خودرو شاهد فرم جذاب و زاویه دار چراغ ها و همچنین جلوپنجره کرومی مشبک هستیم که جلوه قابل قبولی برای اکسنت فراهم کرده. فرم سپر هم در جدیدترین وارداتی کرمان خودرو با شکستگی های بیشتری همراه است تا چهره خودرو را اسپرت تر و خشن تر نشان دهد.

طراحی عقب هیوندای اکسنت وارداتی کمی ساده تر از جلوی آن است ولی همین سادگی توانسته ظاهر شکیل و ایرانی پسندی را برای نمای پشتی فراهم کند.

به طور کلی چون این خودرو جزو محصولات اقتصادی هیوندای محسوب می شود، نمی توان از آن توقع زیبایی و طراحی بیش از اندازه زیبایی را داشت که در صورت در نظر گرفتن این موضوع می توان نتیجه گرفت که خودروی جذابی برای خرید است.

امکانات رفاهی و ایمنی هیوندای اکسنت وارداتی

 جدا از طراحی ظاهری هیوندای اکسنت وارداتی، امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو است که بیشتر از همه، نظرها را به خود جلب می کند زیرا به معنای واقعی کلمه تقریباً هیچ آپشنی ندارد و بسیار ساده قرار است وارد و به مشتریان تحویل داده شود.

نسخه وارداتی اکسنت قرار است به امکاناتی نظیر دو ایربگ، کنترل پایداری الکترونیکی، مولتی مدیای ۸ اینچی، فرمان کمکی برقی، سنسور پارک عقب، سیستم تهویه دستی، پخش از طریق بلوتوث و USB، سانروف، سنسور نور و اتولایت و سنسور پایش فشار تایرها یا TPMS مجهز باشد.

به این ترتیب می توان گفت جای آپشن های بسیار ارزانی نظیر کروز کنترل، استارت دکمه ای و ورود بدون کلید، دوربین عقب و سیستم تهویه اتوماتیک شدیداً حس می شود. به طور کلی شاید همین امکانات ضعیف موجب شود تا بسیاری از متقاضیان خودروهای وارداتی اکسنت (Accent) را نپسندند و این خودرو با استقبال کمی رو به رو شود.

مشحصات فنی اکسنت

تنها قسمتی از اکسنت که بین نسخه های قدیمی و نسخه وارداتی جدید مشترک است موتور و پیشرانه می باشد که تغییری نکرده و شاهد بکارگیری همان موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر توان تولیدی ۱۲۱ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر برای مدل ۲۰۲۳ این خودرو هستیم.

در بخش انتقال قدرت اما گیربکس AT شش سرعته جایگزین ۴ سرعته شده تا علاوه بر کاهش میزان مصرف سوخت، شتاب گیری خودرو بهتر شود و استهلاک موتور نیز کاهش یابد.

داخل اتاق هیوندای اکسنت وارداتی

قیمت هیوندای اکسنت وارداتی چقدر برای خریدار تمام می شود؟

قیمت علی الحساب این خودروی به ظاهر اقتصادی فعلاً توسط شورای رقابت ۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان تعیین شده که در پایان با اضافه شدن هزینه های جانبی احتمالاً در محدوده ۲ میلیارد تومان برای خریدارش آب بخورد.

نام خودرو    قیمت علی الحساب    قیمت نهایی حدودی

هیوندای اکسنت    ۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰    ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰

خدمات پس از فروش و تامین قطعات اکسنت به چه صورت خواهد بود؟

با توجه به سابقه درخشان کرمان خودرو در زمینه واردات و مونتاژ خودروهای برند هیوندای و همچنین ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات آن ها، می توان گفت که اکسنت های وارداتی از این بابت مشکلی نخواهند داشت و خدمات خوب و گسترده ای توسط شرکت وارد کننده برایشان در نظر گرفته خواهد شد.

هیوندای اکسنت وارداتی چه امکاناتی دارد؟

نسخه وارداتی اکسنت قرار است به امکاناتی نظیر دو ایربگ، کنترل پایداری الکترونیکی، مولتی مدیای ۸ اینچی، فرمان کمکی برقی، سنسور پارک عقب، سیستم تهویه دستی، پخش از طریق بلوتوث و USB، سانروف، سنسور نور و اتولایت و سنسور پایش فشار تایرها یا TPMS مجهز باشد.

داشبورد هیوندای اکسنت وارداتی

مشحصات فنی اکسنت چیست؟

برای این خودرو قرار است از موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر توان تولیدی ۱۲۱ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر استفاده شود که توان و گشتاور تولیدی را از طریق یک گیربکس AT شش سرعته به چرخ های جلو تحویل می دهد.

قیمت هیوندای اکسنت وارداتی چقدر برای خریدار تمام می شود؟

قیمت علی الحساب این خودروی به ظاهر اقتصادی فعلاً توسط شورای رقابت یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان تعیین شده که در پایان با اضافه شدن هزینه های جانبی احتمالاً در محدوده ۲ میلیارد تومان برای خریدارش آب بخورد.

منبع: اسب بخار

کدخبر: 940577 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟