اتمام پروژه مصلا در دستور اعضای شورای پنجم قرار بگیرد

رکنا اجتماعی: سیدحسین هاشمی استاندار تهران، در مراسم تحلیف اعضای شورای شهر تهران در دوره پنجم اظهار کرد: ابتدا ورود اعضای جدید را به شورا تبریک گفته و آرزوی موفقیت برای آنها دارم.

وی تصریح کرد: مردم تهران به منتخبین شورای پنجم اعتماد کرده و انتظار دارند منتخبین به وظایف خود عمل کنند و قاعدتا کار در تهران الگویی برای کشور خواهد بود و اثرات مهمی را در کشور خواهد داشت.

استاندار تهران به انسجام و وحدت میان اعضای شورای پنجم اشاره کرد و گفت: این انسجام اثرات مفیدی را در پی خواهد داشت.

هاشمی همچنین از اعضای شورای چهارم و بویژه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و رئیس شورای عالی استان‌ها تشکر و قدردانی کرد و گفت: تعامل و ارتباط سازنده‌ای بین استانداری، فرمانداری با شورا بوده و چالشی با شورا نداشته‌ایم.

وی گفت: خوشبختانه پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران از جهات مختلف قابل بررسی و اهمیت است اما الحق والانصاف انتخابات خوبی برگزار شد و ستاد انتخابات کشور توانست هر دو انتخاب ریاست جمهوری و شورا را خوب اداره و مدیریت کند.

استاندار تهران گفت: در این دوره از انتخابات شاهد بودیم که هم قانون Law رعایت شد و هم رای مردم که حق‌الناس بود و انشاءالله بتوانیم در آینده نیز خدمات موثری را به مردم ارائه کنیم.

وی با اشاره به انتخاب اعضای شورای جدید توسط مردم گفت: این یک فرصت استثنایی است و باید از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کرد.

هاشمی گفت: دو انتخابات 94 مجلس و 96 ریاست جمهوری و شوراها در شهر تهران برگزار و هیچ حاشیه‌ای در بر نداشت که این موضوع بسیار مهم است و تجربه خوبی برای سایر شهرها خواهد بود.

استاندار تهران با اشاره به تشکیل کارگروه‌های ویژه با اعضای جدید شورا گفت: قطعا تشکیل این کارگروه‌ها می‌تواند در پیشبرد اهداف موثر باشد ضمناینکه اعضای شورای شهر باید تعامل لازم را با نمایندگان مجلس و همجچنین نمایندگان دولت باشند.

هاشمی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های استانداری شورایاری‌هاست چرا که شورایاری‌ها به لحاظ قانونی مصوبه‌ای راندارند و در دوره قبل نیز با عنایت وزیر کشور و همچنین عنایت خاص استانداری ما چهارمین دوره انتخابات شوراها را برگزار کردیم اما هم‌اینک بازرسی کشور رسما اعلام کرده است که با برگزاری انتخابات دوره بعدی مخالفت خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به این موضوع انتظار داریم که نمایندگان شورا راهکار قانونی شورایاری‌ها را تهیه و به مجلس ارائه دهند تا در آینده مشکلی را در برگزاری انتخابات شورایاری‌ها نداشته باشیم ضمن اینکه راه دیگری نیز وجود دارد که نمایندگان مجلس طرح دوفوریتی را در مجلس و با همکاری و مشورت اعضای شورای شهر تهران درباره شورایاری‌ها و قانونی کردن انتخابات آنها داشته باشند.

استاندار تهران افزود: یکی دیگر از مواردی که باید توسط شورای شهر مورد پیگیری قرار بگیرد، بحث حریم شهر تهران و مشکلات با شهرهای اطراف است که این موضوع باعث سوئ‌استفاده شده است و انتظار داریم این موضوع جزء اولویت‌های کاری شورای شهر تهران باشد.

هاشمی همچنین به موضوع آلودگی هوای شهر تهران اشاره کرد و گفت: این موضوع در ابتدای دولت یازدهم مورد توجه قرار گرفت و اقدامات موثری در راستای کاهش آلودگی هوا با دستور رئیس‌جمهور صورت گرفت به طوری که توزیع بنزین یورو4 در تهران آغاز و همین امر منجر به افزایش روزهای هوای پاک در تهران شد.

وی گفت: با توجه به شرایط حمل‌و نقل شهر تهران باید نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در دستور کار اعضا قرار بگیرد و این امر می‌تواند به افزایش روزهای پاک شهر تهران کمک کند.

استاندار تهران همچنین به موضوع آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران اشاره کرد و گفت: این موضوع باید اولویت شهر تهران باشد و انتظار داریم اعضای شورا در این زمینه اقدامات موثری انجام دهد ضمن اینکه این موضوع آنقدر حائز اهمیت بود که جلسات موثری در سطح عالی‌ترین مقام کشور (مقام معظم رهبری) انجام گرفت و هم‌اینک قرار است در مهرماه جلسه دیگری برگزار شود.

هاشمی گفت: شورای شهر می‌تواند مصوبات خوبی را در بحث متکدیان، حاشیه‌نشین‌ها و معتادین داشته باشد و در این بخش دولت نیز همکاری لازم را خواهد داشت.

وی همچنین به همکاری دستگاه‌های اجرایی با شهرداری و شورا اشاره کرد و گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی در اختیار شهرداری و شورا خواهد بود ضمن این کار خدمات سریع‌تر در اختیار مردم قرار بگیرد و ما نیز انتظار داریم تعامل خوبی بین شورا و دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد.

وی به ساماندهی حاشیه‌نشین‌های اطراف تهران اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده و انتظار داریم مورد توجه اعضا قرار بگیرد.

هاشمی گفت: البته اقدامات خوبی با همکاری شورا و شهرداری و وزارت راه با شهرداری صورت گرفته است که امیدواریم این تعاملات در آینده بیشتر شود.

استاندار تهران به انتقال صنایع و کارگاه‌های آلاینده به خارج از شهر تهران اشاره کرد و گفت: برخی از کارگاه‌ها 20 تا 25 سال از عمر فعالیت‌شان می‌گذرد و باید نوسازی و به اطراف شهر تهران از جمله شهریار، ملارد و کرج منتقل شوند که امیدواریم این موضوع نیز پیگیری شود.

وی همچنین به ایمن‌سازی مترو اشاره کرد و گفت: این مورد بسیار اهمیت دارد و شورای پنجم در این رابطه باید ورود جدی را داشته باشد، البته در این زمینه نیز ما در سال گذشته اقداماتی را انجام داده‌ایم.

هاشمی در پایان از اعضای شورای شهر تهران خواست ورود جدی را به اتمام پروژه مصلای شهر تهران داشته باشند و گفت: این بد است که بعد از 30 سال ما هنوز نتوانیم این پروژه مهم را تمام کنیم و این در حالی است که با اختصاص 2 سال از بودجه فرهنگی مدیریت شهری که مبلغی حدود 1800 میلیارد تومان در سال است، می‌توان این پروژه را به پایان رساند و یک مکان مهم فرهنگی برای شهروندان آماده کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 297785 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟