افزایش ۴ برابری ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی طی ۴ سال آینده

رکنا اجتماعی: محسن هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران با اشاره به سیاست‌های در نظر گرفته شده در شورای پنجم در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: یکی از مواردی که در این حوزه پیگیری خواهد شد، بحث درآمدهای پایدار است چرا که ما هم‌اکنون مشکلی را در این بخش داریم و با توجه به ساخت و سازهای بی‌رویه و تراکم‌فروشی مشکلات زیادی در این بخش به وجود آمده است و منظر شهری را به هم ریخته است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی شورای شهر تهران برای افزایش جابه‌جایی شهروندان از طریق ناوگان عمومی، بیان کرد: در حال حاضر روزانه 2 میلیون و 500 هزار نفر از طریق اتوبوس، مترو و تاکسی جابه‌جا می‌شوند که ما بنا داریم این رقم را تا 4 سال آینده به 10 میلیون نفر برسانیم.

هاشمی افزود: نوسازی حمل و نقل عمومی یکی از سیاست‌های در نظر گرفته شده در مدیریت شهری خواهد بود و در این زمینه برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی همچنین به آلودگی هوا در شهر تهران اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز با توجه به برنامه‌ریزی مدیریت شهری جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی قاعدتا آلودگی هوا هم کاش پیدا می‌کند.

هاشمی در ادامه در پاسخ به این پرسش که سیاست مدیریت شهری برای توسعه پارکینگ‌ها در سطح شهر تهران چیست، گفت: در این زمینه ما برنامه‌ای برای توسعه پارکینگ ها نداریم چرا که همین امر باعث افزایش خودرو و آلودگی هوا می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران در پایان در خصوص بافت فرسوده گفت: در این زمینبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 297900 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟