7000 مدرسه تحت پوشش آموزش برنامه تعالی

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا: علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری اظهار داشت: 11 هزار و 252 مدرسه در سال 95 در طرح تعالی مدرسه شرکت داشتند.

وی در مورد نقش مسئولین مدارس در این طرح، گفت: تمام افرادی که در مدارس فعالیت دارند باید با توجه به این طرح مورد آموزش قرار بگیرند و مسئولیت هایشان بیشتر می شود برای مثال مدیران مدارس که فقط نقش یک مجری را در مدارس داشتند با توجه به این طرح تبدیل به رهبر شده اند و به ادامه ی فعالیت خود می پردازند.

وی در مورد تعداد مدارس موجود در طرح تعالی گفت: در متوسطه اول 4106 مدرسه، در فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش 830 مدرسه، در ابتدایی 3451 مدرسه، در متوسطه نظری 2535 مدرسه و در عشایری330 مدرسه در طرح تعالی قرار داشتند.

زرافشان با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید 18 هزار و 588 مدرسه در طرح تعالی قرار می‌گیرند، گفت: پوشش تحصیلی در متوسطه اول را به 94 درصد رساندیم که شامل دانش‌آموزانی است که در سن 14 تا 12سال هستند و تحصیل می‌کنند.

وی اضافه کرد: پوشش دیگر مربوط به پوشش سنی این گروه است که در چه دوره‌ای در مدرسه حضور دارند؛ پوشش در این بخش 97 درصد است که در مدرسه هستند و 3 درصد حضور ندارند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: در متوسطه دوم 82 درصد پوشش واقعی است که در سن 15 تا 17سال بوده و در شاخه‌های مختلف است؛ پوشش این گروه سنی نیز 87 درصد است که ممکن است در دوره متوسطه اول حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: بر اساس نقشه جامع کشور باید در پایان برنامه، پوشش تا پایان پایه نهم به 100 درصد برسد و از پایه دهم تا دوازده به پوشش97 درصد برسد.

وی در خصوص دانش آموزانی که در سال جدید ثبت نام نکرده اند گفت: برنامه ما برای این دانش آموزان برنامه پیگیری اسمی است، به طوری که اسامی کسانی که سال گذشته مشغول تحصیل بودند و امسال برای ثبت نام اقدام نکرده اند پیگیری می شوند و به محل سکونت آن ها رفته و دلیل عدم ثبت نام این افراد پیگیری می شود و برای حل مشکلات این دانش آموزان به آنها کمک های لازم می شود.

زرافشان اضافه کرد: در طرح جهاد علمی 30 هزار دانش‌آموز مناطق محروم با کمک بنیاد علوی تحت پوشش قرار گرفتند.

وی افزود: 5 استان آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و خوزستان، استان‌های هدف در طرح کمیته مناطق محروم وزارت آموزش و پرورش است که عملکرد آنها زیر میانگین بوده است و باید به بالای کیفیت میانگین برسند.

و در ادامه به سطح علمی مدارس پرداخت و اظهار کرد: مدارسی که سطح میانگین معدل آن ها پایین تر از میانگین ما باشد به طور جدی پیگیری می شوند و سعی می کنیم تا سطح معدل این مدارس به مقدار لزوم برسد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: امروزه 3 میلیون بیکار در کشور و سالانه یک میلیون فارغ‌التحصیل داریم که توجه به هنرستان‌ها، این مشکل را حل می‌کند.

وی ادامه داد: برای سال تحصیلی جدید 54 میلیارد تومان ردیف بودجه برای تجهیز هنرستان‌ها اختصاص یافته است؛ ضمن اینکه 37 میلیار تومان از محل بودجه خرید گاز و 30 میلیارد تومان برای کیفیت بخشی اختصاص یافته است؛ ضمن اینکه 200 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای خرید تجهیزات مدارس اختصاص یافته است.

وی با توجه به کیمفیت مدارس گفت: براساس بودجه هایی که در نظر گرفته شده تلاش می کنیم تا این مدارس به صورت کامل مجهز شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 301855 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سجاد رازقی
آیا این خبر مفید بود؟