تیم ملی فوتبال ایران، با کیفیت و بدشانس / تحلیگر گاردین چه نوشت؟

بزرگترین قدرت

قدرت دفاعی ایران، سرخط توانایی‌هایشان است. اما آن‌چه ایران را با جام‌جهانی ٢٠١٤ برزیل متفاوت می‌کند، گزینه‌های خط حمله کارلوس کی‌روش است. جهانبخش و آزمون توانایی گلزنی به هر تیم آسیایی را دارند. اما ماجرا فراتر از این است. سامان قدوس فصل فوق‌العاده‌ای را در سوئد پشت سر گذاشته و چشم به لیگ‌های بزرگتری دارد. مهدی طارمی در آسیا مهاجم خطرناکی است، اما احتمال نیمکت‌نشینی او، جا را برای کریم انصاری‌فرد که گلزن برتر لیگ یونان است، باز می‌کند. داشته‌های ایران فراتر از ٢٠١٤ است و همین آنها را تیمی امیدوارتر از چهار‌سال پیش نشان می‌دهد.

بزرگترین ضعف

ایران چهار‌سال است که تیم بزرگی است. این برتری، حداقل در تئوری، در دو‌سال گذشته به وضوح دیده شده. تیمی دارای قدرت، انعطاف‌پذیر، برنده مسابقات حتی با روحیه محافظه‌کارانه و یک سرمربی عالی.

اما آن‌چه ایران فاقد آن است، بازی با رقیبان درجه اول بین‌المللی است.

در حالی که ایران کیفیت و صلاحیت بالایی دارد، حتی توسط هم‌قاره‌ای‌های خود به خوبی به چالش کشیده نشد. آمادگی آنها شاید بیشتر از گذشته باشد، اما تیم‌های روبه‌روی ایران مثل لتونی، ازبکستان و سیرالئون خودشان را با بلژیک، آلمان و ایتالیا رو‌در‌رو می‌کنند. آنها در آسیا به اندازه کافی از اعتبار خود دفاع کرده‌اند، اما این آزمایش کافی برای کی‌روش نبوده.

ستاره ایران

جهانبخش، یکی از بهترین بازیکن‌های اروپا در فصل گذشته با گلزنی خیره‌کننده در لیگ هلند حالا مهره‌ تیمی در جام‌جهانی است که در دوره قبل تنها یک گل به ثمر رسانده. او سریع، قدرتمند، سربالا و با اعتمادبه‌نفس است و شلیک‌های قدرتمندی دارد. هیجان‌انگیز این است که با وجود سردار آزمون و مشغول‌شدن مدافعان به او، جهانبخش آزادی Freedom عمل بیشتری دارد تا آن‌چه را که بلد است به نحو احسن انجام دهد: باعث ویرانی شود.

پیش‌بینی

پس از گذراندن مراحل مقدماتی عالی برای ایران، یک قرعه‌کشی سخت و بی‌رحمانه انجام شد. اما اگر یک تیم از آسیا بتواند از این مرحله سربلند بیرون بیاید، آن تیم ایران است. گذر از مراکش کار آسانی نیست، اما گرفتن سه امتیاز از آنها معادلات را برای ایران تغییر خواهد داد. بدون‌شک ایران قادر به گرفتن نتیجه در برابر پرتغال یا اسپانیا خواهد بود. جمله کی‌روش، مربی سابق رئال‌مادرید و پرتغال منصفانه است که می‌گوید من درباره رقبایم بیشتر از چیزی که آنها درباره ما می‌دانند، می‌دانم.

با توجه به این قرعه‌کشی سخت و با نگاه به تاریخچه تیم ایران در جام‌های جهانی خیلی عجیب نخواهد بود که ایران با دو امتیاز مسابقات را ترک کند، اما آنها قدرت این را دارند که نتایج خود در جام‌جهانی را بهبود ببخشند و پیروزی کسب کنند. با همه این حرف‌ها، ایران اگر بتواند از گروه خود بالا بیاید، اصلا دور از انتظار نیست که مراحل بالاتر را هم ببیند. فوتبال سرشار از معجزه‌هاست.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

لج بازی های دردسر ساز پس از طلاق 2 بازیگر مشهور + عکس

تجاوز به دختر دانشجو توسط کارگردان معروف سینما / او پس از تجاوز با ایمیل از من پوزش خواست!+عکس

فیلم لحظه انفجار گاز و تکه تکه شدن وحشتناک 2 کارگر + تصویر 16+

نقشه شیطانی یک مرد در نمایشگاه تهران برای ازدواج با بیوه مدیرعامل

قاتل بنیتا در گرگ ومیش بخشش یا اعدام + عکس

میهمان «ماه‌عسل» به دادگاه می‌رود؟

پرواز راننده یک ماشین سواری در عوارضی / او خواب بود که به ایستگاه زد + فیلم لحظه حادثه

داماد زندانی چگونه مهریه 2 میلیارد تومان عروس خانم را پرداخت؟

دادگاه اسپانیا رونالدو را به دو سال حبس محکوم کرد

وقتی شوهرم نبود، مرد غریبه را در اولین قرار به خانه ام بردم! / همسایه ها همه چیز را فهمیدند

آخرین خبر از پرونده دختر زیبای تبریزی + عکس

تجاوز پدر و پسر خبیث به یک دختر 19 ساله +عکس

 

کدخبر: 389299 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟