ناب‌ترین کالاهای ایرانی محصول صنایع فرهنگی این سرزمین هستند

وی ادامه داد: چه در مصرف داخلی و چه در صادرات خارجی اگر در فروش این کالاها موفق باشیم، به خاطر اثرگذاری فرهنگی و روانی عمیقی که دارند، بدون شک در رونق بخشیدن در سایر حوزه‌های تولیدی ملی هم موفق خواهیم بود.

به گفته صالحی، جامعه ما در بخش‌های مختلف سینما، موسیقی، اسباب‌بازی، قصه و همچنین مجسمه‌سازی، تئاتر، و سایر صنایع فرهنگی، تجربه‌ها و قابلیت‌های قابل توجهی برای تولید دارد که یکی از اهداف برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسعه و پیشبرد این صنایع است.

از نظر این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، البته صنایع فرهنگی علاوه بر این که کالای فرهنگی ایران ساخت تولید می‌کنند نقش دیگری هم دارند و آن کمک به تبلیغات سایر کالاهای ایرانی است. تبلیغات در این روزگار نقش پررنگی در جهت دادن به افکار عمومی دارد و صنایع فرهنگی به پشتوانه نیروهای آگاه، خلاق و هنرمندی که دارد، این توانایی را دارد که وارد همکاری‌های مستقیم با رسانه‌ها شده و در این عرصه هم نقش‌آفرینی کنند.

وی همچنین بیان کرد: حمایت از صنایع و کالاهای فرهنگی و خلاق ایرانی و کمک به معرفی آن‌ها به میدان‌ها و بازارهای ایرانی و خارجی یکی از برنامه‌های محوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت رسانه‌ها در زمینه معرفی کالای ایرانی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم برنامه‌های تشویقی مشخصی برای تبلیغ کالاهای ایرانی توسط رسانه‌ها دارد و هم با ایجاد زمینه‌ها و فضاهای همفکری و هم‌اندیشی میان رسانه‌ها و نخبگان فرهنگی و هنری، شرایط بهتری را تولید بسته‌های تبلیغاتی ایرانی فراهم می‌کند.

صالحی همچنین با اشاره به اهمیت فرهنگی و هنری جشنواره «ایران ساخت» در عرصه کسب و کار کشور ابراز کرد: حمایت از کالای داخلی و به ویژه کالاهای فرهنگی ایرانی، راهی مطمئن برای حل مشکلات کشور با استفاده از توان فکری و اجرایی ایرانی است. وقتی تولیدکننده از حمایت مصرف کننده خاطر جمع باشد با دقت بیشتر و کیفیت بهتری دست به تولید می زند و در این صورت علاوه بر اشتغالزایی فرصت‌های دیگری همچون رقابت‌پذیری با محصولات سایر کش‍ورها و رشد اقتصادی در برابر ما گشوده می‌شود.

وی تولید را مسئله‌ای فرهنگی دانست که در این مسیر کالاهای فرهنگی و بینش برآمده از فرهنگ و هنر Art هنر نقشی بارز و تعیین کننده را ایفا خواهند کرد.

دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار Store و بخش دانش آموزی به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» در دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، 15 آبان ماه1397 است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جواب بله دختر 19 ساله تبریزی برای صیغه شدن / 100 جوان به دام افتادند!

تجاوز گروهی وحشیانه به دختر 17 ساله در استخر خصوصی

دار زدن کبری رضایی 14 ساله با چادر در مقابل خانه اش + عکس

حادثه ناگوار برای دختر چاق تهرانی که عمل زیبایی کرد!

تجاوز وحشیانه برادر شوهر به عروس جوان / این زن در جنوب تهران قتل عام به راه انداخت + عکس

روش خنده‌دار یک زندانی برای فرار از زندان + تصویر

پارتی شبانه در شمال تهران میهمانان عجیبی داشت!+ عکس

مادر و 2 کودک مشهدی زنده زنده در آتش سوختند + عکس اجساد 16+

زن جوان رقصید تا کودکش زنده بمانند! + عکس

مچ دخترم را در اتاقش گرفتم / پسر جوان ناچار شد به خواستگاری بیاید!

نقشه زن بیوه برای پسر پولدار مشهدی / نیمه شب بود که راز تلخ زندگی او را فهمیدم!

تجاوز مرد شیطان صفت به کودکان بی سرپناه !

ازدواج اجباری زن شوهر دار ایرانی با شیخ سعودی در مکه + عکس

 

کدخبر: 402619 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟