ساخت انیمیشن شکست کرونا توسط مادر و پسر تهرانی + فیلم
حجم ویدیو: 13.41M | مدت زمان ویدیو: 00:01:50

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، عده ای از شهروندان به این توصیه توجه کردند و از تردد های غیرضروری خود در شهرها و جاده ها کاستند. از جمله این افراد، دانش آموزانی بودند که با بسته شدن مدارس و آنلاین شدن آموزش در کنار والدینشان در خانه  ماندند. خانواده های این دانش آموزان نیز سعی کردند تا جایی که کار و زندگی اجازه بیرون نرفتن از خانه را به آنها می دهند در کنار فرزندانشان بمانند.

آسیه صفوی  و پسرش سهیل از شهروندانی هستند که قرنطینه خانگی را جدی گرفته اند و البته برای ماندن در این قرنطینه که پایان آن نامشخص است برنامه هایی برای خود دارند. درس خواندن های آنلاین سهیل این روزها تنهایی نیست و همراه مادر برنامه هایی جذاب برای روزهای کرونایی در خانه دارند.

آسیه صفوی - حسابدار - در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا  گفت: " همیشه هنر را دوست داشتم و از زمانی که قرنطینه خانگی را شروع کردیم و سهیل هم درس خواندنش آنلاین شده است در بخش درست کردن کاردستی هایی که مدرسه می گوید همراه می شوم. این کار هم مرا از بی حوصله شدن در قرنطینه نجات می دهد و هم دقایق دوست داشتنی را همراه سهیل می گذرانیم."

یکی از کاردستی های این مادر و پسر "مسیر شکست دادن کرونا ویروس است "مسیری  با اقدامی از هنر و زبان کودکان .

" وقتی در گروه آنلاین مدرسه سهیل گفتند که در مورد شکست کرونا نقاشی یا کاردستی بکشید یا بسازید ما کاردستی را انتخاب کردیم"

آسیه صفوی با بیان این توضیحات ادامه داد: با خودم فکر کردم چه کاردستی درست کنیم که به شکل غیرمستقیم  به بچه ها نکات هشداری و رعایت های بهداشتی و تاکیدات اجتماعی آموزش دهد.درنهایت به این نتیجه رسیدم که برای کرونا نمایشنامه بنویسم."

وی در ادامه گفت : نمایشنامه را که نوشتم با سهیل کشیدن نقاشی ها را شروع کردیم و در نهایت نقاشی های ما شروع به حرکت کردند و از کرونا گفتند.

آسیه صفوی در مورد اینکه این نمایشنامه به انیمیشین شبیه شده را چگونه به تصویر در آوردند و با چه وسایلی گفت : مواد لازم یک جعبه کفش  با دو نی و چند برگ آچار بود . البته این اولین مرتبه نیست که با سهیل کاردستی درست می کنیم و همیشه مواد دور ریختنی را به راحتی دور نمی ریزیم و اول فکر می کنیم آیا می شود با آنها کاردستی درست کرد یا نه .

وی در ادامه گفت : دو روز زمان برد تا انیمیشن مسیر شکست کرونا را با وسایلی که در اختیار داشتیم به ساختیم و قصه ما شروع به گفتن کرد.

در خانه ماندن شاید بد نباشد ولی زمانی کمی سخت و طاقت فرسا می شود که تاکیدی همراه آن باشد و آن اینکه از خانه خارج نشوید و در خانه بمانید. این جمله های تاکیدی، تحمل را کمتر می کند ولی زمانی که پای سلامت خود و خانواده در میان باشد این روزها سخت، قابل تحمل می شود.

آسیه صفوی به عنوان یک مادر و در ادامه یک شهروند به مردمی که درگیر شرایط کرونایی هستند بخصوص هموطنان خود گفت :  اولا امیدوارم این چند روز پایانی سال 98به خیر و خوبی بگذرد و سال جدید سال پربرکت ، سرشار از سلامتی و تندرستی برای همه باشد، مخصوصا همه ی بچه های ایران زمین،این روز ها  همه بویژه بچه ها از قرنطینگی خسته و کلافه هستند ولی ما باید این روزها محیط خانه را  برای بچه ها آرام نگه داریم تا بچه ها بیشتر از این اذیت نشنوند، بچه ها کشیدن نقاشی و درست کردن کاردستی رو دوست دارند ،دوست دارن بازی کنند و به شکلی  خودشان را سرگرم کنند. کاش کمی از کارهای روزمره ی خودمان  بخاطر سرمایه های زندگیان بگذریم  و وقت بیشتری برای بچه هایمان بگذاریم.این روزها میگذرد خیلی زود هم میگذرد ولی کاش خاطره ی خوبی از این روزهای سخت در ذهن بچه ها باقی بماند.

در ادامه صحبت های سهیل را در فیلم می شنوید که از کاردستی که همراه مادرش ساخته می گوید.

 

 

کدخبر: 551945 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟