داعشی ها را می توانیم شناسایی کنیم اما اختاپوس های اقتصادی ایران را چرا نه / از اداره اقتصادی وزارت اطلاعات گلایه مندم

به گزارش خبرنگار اجتمایع رکنا، سکه و طلا اقلامی بودند که قشر متوسط برای پاسداشت ارزش سرمایه خود آن را می خریدند. امروز که سکه 16 میلیون تومان شده است ( یعنی حقوق یک ماه یک کارگر ضرب در هشت ) دیگر امکان خرید فروش آن برای اقشار متوسط وجود ندارد. چه کسانی امروز می توانند سکه بخرند؟ آیا آنها همان کسانی هستند که سرمایه و اخبار لازم برای سرمایه گذاری های سنگین را دارند؟ حسین جلالی، نماینده مجلس شورای اسلامی در این باره با رکنا گفت و گو کرد.

61669535

جلالی گفت : به نظر می آید که بازار آشوب است. اقتصاد رها شده است. بازار بی صاحب شده است. وقتی دولت همه چیز را رها کند و هیچ مدیریتی، برنامه ای ، سازوکاری یا طرحی نداشته باشد، با عرضه و تقاضای افسارگسیخته بازار چیده می شود و قیمت ها تعیین می شوند. مسئله این است که هیچ مسئولی نمی آید توضیح دهد. دستگاه های نظارتی خاموش هستند و سکوت کرده اند. مسئولین دولتی مسئولیت گریز هستند. کسی نمی آید پاسخ دهد که منطق گران شدن ارز و سکه چیست؟

همه چیر به بی مدیریتی بر می گردد

وی اشاره کرد: ما نمی دانیم چرا امروز اشخاص پول خود را در سکه و ارز می ریزند. چرا این اژدهای نقدینگی خودش را به سکه و دلار زده است؟ چه خبر شده است؟ زیرا بورس سست و لرزان شده است و مردم، پولشان را بیرون می آورند و سرگردان نگه نمی دارند. به سمت سکه و طلا می برند. دولت حاضر نیست منطق این را توضیح دهد. همه اینها به بی مدیریتی بر می گردد.


ما از لحاظ امنیتی قوی هستیم اما نه برای مافیای اقتصادی

وی در پاسخ به این سوال که « امروز برای اقشاری که قبلا برای حفظ سرمایه سکه می خریدند، امکان خرید نیست. زیرا قیمت آن بالاتر از توان قشر متوسط است. امروز چه کسانی این سکه ها را می خرند؟ اگر آنها افرادی هستند که سرمایه برای سرمایه گذاری سنگین دارند، اگر آنها با برنامه تر از عموم مردم اقتصاد خود را مدیریت می کنند، با چه پیش بینی هایی این سرمایه گذاری را انجام می دهند؟ » بیان کرد : واقعا نمی دانم این مافیای اقتصادی که تعیین کننده است، چه گروهی است. تعحب می کنم. ما از لحاظ امنیتی آنقدر قوی هستیم که اگر یک فرد داعشی از آن طرف مرزها بخواهد به ایران بیاید، ما خبر داریم. او را از هزاران کیلومتر دورتر رصد می کنیم. در موقع ورود خبرداریم . از همه حرکات او مطلع هستیم و سر به زنگا او را بازداشت می کنیم. اما چرا نمی توانیم در مسائل اقتصادی مافیا را پیدا کنیم.

مافیا را پیدا کنید

جلالی اشاره کرد : من از اداره اقتصادی وزارت اطلاعات گلایه مند هستم. چراکه نمی تواند اختاپوس نفوذ کننده در شبکه اقتصادی را کشف کند. این یک شبکه است. می داند امروز سراغ چه برود؟ دلار یا سکه یا مسکن یا خودرو. ما که پنج فاکتور سرمایه گذاری بیشتر نداریم. تعیین کننده قیمت ها چه کسی است؟ با کجا ارتباط دارند که امروز سفته بازی و دلال بازی می کنند؟ واقعا برای من مبهم است. چه کسانی هستند؟ اقازاده هستند؟ شبکه قدرت است؟ ثروت است؟ زور است؟ زر است؟ باید این مافیا پیدا شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 615383 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟