سوادآموزی به بیش از 3000 روستایی در استان سمنان

سوادآموزی / به گزارش رکنا، محمد دستورانی در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک آموزشی فرهنگی اداره کل امور روستایی و شوراها استانداری با اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان که با هدف ترویج فرهنگ سواد آموزی و ارتقاء سطح سواد جامعه روستایی استان انجام شد اظهار کرد: آموزش و پرورش در تمامی بخش‌ها و حوزه ها نیاز به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در این دستگاه‌ها است.

وی با اشاره به گستردگی کار در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: حقیقتا ظرفیت های‌ پنهانی در دستگاه های اجرایی استان وجود دارد که می تواند معین آموزش و پرورش باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه عمده افراد کم سواد و بی‌سواد استان در روستاها هستند تصریح کرد: وزارت کشور و متناظر با آن در استان، استانداری و اداره کل امور روستایی می‌توانند همراه و یاور آموزش و پرورش استان در مسیر کاهش بی‌سوادی در این استان باشند.

وی با ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک آموزشی فرهنگی بین استانداری و آموزش و پرورش استان اضافه کرد: قطعا این‌ تفاهم نامه سرآغاز حرکات نو و مطلوبی در این حوزه و همچنین توسعه همکاری‌های فرهنگی بین‌دستگاهی در استان خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به گستردگی جغرافیایی در استان از آن به عنوان یکی از مشکلات در مسیر سوادآموزی در استان نام برد و افزود: سال گذشته بالغ بر ۳ هزار نفر در استان باسواد شدند که نسبت به گستره وسیع استان و پراکندگی بالا، عددی مطلوب است اما نیاز است تا تلاش‌ها و اقدامات در این حوزه تقویت شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 617601 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟