تلاش برای بازگشایی تالارهایی پذیرایی و آریشگاه های زنانه

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، ابراهیم درستی نایب رئیس اول اتاق اصناف اظهار داشت: با توجه به اینکه گروه یک و دو مشاغل فعالیت های خود از امروز آغاز کرده اند، کل پاساژ ها نیز اجازه پیدا کردند که فعالیت های خود را از سر بگیرند.اما توصیه می‌کنیم که این عزیزان پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی در بخشی دیگر از گفت وگو اینطور بیان کرد: درحال حاضر برسر آغاز فعالیت‌های تالارهای پذیرایی و آرایشگاه ای زنانه حرف داریم. دقت بفرمایید درحال حاضر آرایشگاه‌هایی که پروانه کسب ندارند به صورت غیرقانونی مشغول فعالیت هستند اما آرایشگاه‌هایی که پروانه کسب دارند هنوز تعطیل هستند. متاسفانه تالارهای پذیرایی نیز اجازه فعالیت ندارند.

ابراهیم درستی در خصوص ساعات کار پاساژ ها ودیگر اصناف نیز اینطور گفت: درحال حاضر با توجه به محدودیت تردد در شهرهای قرمز و نارنجی که از 9 صبح تا 4 صبح اعمال می شود صنوف می توانند کار خود را بکنند.باز ما یک بخش نامه ای داریم که خیلی از ترددها تا ساعت 12 مشخص می شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه برخی از صنوف درحال برشکسته شدن هستند و ما از خبرنگاران درخواست داریم پای درددل اصناف بنشینند نه اینکه فقط از نیمه باز بودن مغازه‌ها گزارش تهیه کنند و بگویند مراجعه به مغازه‌ها با کره‌کره‌های نیمه باز باعث کمر درد آدم ها می شود.

ابراهیم درستی گفت: سازمان امور مالیاتی کشور ، سازمان تأمین اجتماعی و شهرداری باید وضعیت را کرونایی در نظر بگیرند. در بازار رکود حاکم است و کسب وکارها به حدی خوابیده که بسیاری از صاحبکاران در حال ورشکسته شدن هستند.

وی افزود: اتاق اصناف ایران در چهار بخش بانکی ، مالیات ، بیمه و متفرقه با سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه صحبت کرده و جلسات زیادی برگزار کرده‌ایم .امیدواریم دوستان به ما کمک کنند ،که شاهد مواردی چون قطع همکاری کارفرما با کارگران آن هم به خاطر سهم بیمه کارفرما نباشیم.

درستی اضافه کرد: ما می دانیم دولت روزهای سختی دارند اما در این میان سختی نباید برای صنوفی باشد که از اسفندماه سال گذشته شرایط بسیار بدی دارند.خیلی از صنوف درحال ورشکسته شدن هستند. الان سری به خیابان جمهوری بزنید شاهد خواهید بود که اکثرا مغازه‌های فروش تلفن همراه پشت ویترین ماکت گذاشته‌اند.

وی افزود: در ماجرای کرونا شاهد بودیم که در کشورهای اروپایی و آمریکا مردم چه طور به فروشگاه‌ها حجوم آوردند. اما در ایران هیچ فروشگاهی بسته نشد و مغازه‌داران اجازه نداند طبقه‌های فروشگاه‌ها از جنس خالی شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 636321 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟