برنامه های کانون پرورش فکری در تابستان کرونایی/ مهلت ثبت نام در کلاس های تابستانی کانون

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای تابستان بچه ها برنامه های متنوع تربیتی، فرهنگی و علمی دارد.

کودکان و نوجوانان همیشه فرصت زیادی برای اوقات فراغت پیدا می کنند. آن ها می توانند با شرکت در یکسری کارگاه های آموزشی و مهارتی خو را سرگرم و به یادگیری بپردازند.

حامد آخوندی

حامد آخوندی، سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و تحول اداری کانون در تشریح برنامه های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ابتدای شیوع کرونا جزو اولین دستگاه های فرهنگی بود که فعالیت ها و کارگاه های خود را در فضای مجازی دنبال و برگزار کرد. اکنون فصل پنجمی است که کارگاه های خود را برگزار می کنیم و تقریباً همه کارگاه ها و دوره هایی که قبل از دوران کرونا برگزار شده نیز در این فصل قابل شرکت و ثبت نام است.

کارگاه های مخصوص 4 تا 15 ساله ها

وی در خصوص برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در تابستان کارگاه های فرهنگی، ادبی و هنری، دوره های حال خوش زندگی و سواد اقتصادی برگزار می شوند که ذیل هر کدام از این دوره ها، کارگاه های دیگری تعریف شده اند. مثلاً کارگاه نقاشی، انیمیشن سازی، شعر سرایی، داستان نویسی، بازی و سرگرمی و دوره های دیگری از این قبیل داریم که عزیزان می توانند از آن ها استفاده کنند. ضمناً کارگاه های ما از سنین 4 تا 15 را پوشش می دهند و بر اساس طرح درس کارگاه هایمان بچه ها می توانند در آن ها شرکت کنند.

آخوندی در خصوص هم فکری کانون پرورش فکری با آموزش و پرورش برای کمک به کودکان و نوجوانان در راستای ارتقای سواد و دانش تحصیلی شان گفت: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از معاونین وزارت خانه هستند و رابطه نزدیکی با آموزش و پرورش برقرار کرده اند، با این حال در اساسنامه کانون قید شده است که کانون پرورش فکری کودک و نوجوان محلی است برای اوقات فراغت کودکان و باید مایه شکوفایی ذهنی و فکری کودکان و نوجوانان باشد. بنابراین کانون در حال حاضر با آموزش های غیرمستقیم برای بچه ها کلاس های آموزشی و کارگاه های مهارتی برگزار می کند.

استقبال از برنامه های کانون در دوران کرونا کم نشد بلکه افزایش هم یافت!

سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و تحول اداری کانون در رابطه با میزان استقبال خانواده ها و کودکان و نوجوانان از برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ابتدای شیوع کرونا و احتمال کم شدن اقبال شان برای شرکت در برنامه ها گفت: استقبال در دوران کرونا نه تنها کمتر نشد بلکه در بعضی برنامه های کانون نیز بیشتر هم شد. به عبارت دیگر با توجه به اینکه برگزاری کلاس ها به صورت برخط انجام می شود، تعداد بیشتری هم می توانند در استان های مختلف از برنامه های موجود کانون پرورش فکری استفاده کنند. مثلاً استان های جنوبی ما کارگاه های صنایع دستی برگزار می کنند اما سایر استان ها این امکان را ندارند، بنابراین بچه های سایر نقاط کشور نیز به صورت مجازی می توانند از این کارگاه خاص استفاده کنند. بنابراین از نظر تعداد مخاطبین ریزش چندانی نداشتیم.

حامد آخوندی درمورد توجه به ابعاد روانی و تربیتی کودکان و نوجوانان در برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: یکی از بسته های کانون، کارگاه "حال خوش زندگی" است که در ایام شیوع کرونا طراحی شد و توسط روان شناسان مختلف کشور تدوین شدند. این کارگاه 8 مهارت همچون مهارت شادبودن، مثبت اندیشی، خودباوری، جرات مندی و چند مهارت دیگر را به کودکان و نوجوانان آموزش می دهد.

آخوندی در پایان آدرس سایت و مهلت ثبت نام در کارگاه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را اعلام و از متقاضیان دعوت کرد تا از این طریق در کلاس های این کانون شرکت کنند:

آدرس سایت: www.kpf.ir

مهلت ثبت نام: از 29 خرداد تا 13 تیر 1400

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 698135 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی برازنده
آیا این خبر مفید بود؟