اینستاگرام، محل کسب 350 هزار ایرانی / برای جلوگیری از ورشکستگی ناگهانی در چند شبکه اجتماعی فعال باشید

فیس بوک اولین شبکه اجتماعی بود که کاربران آن از مرز یک میلیارد نفر عبور کرد و در حال حاضر فیس بوک به طور ماهانه بیش از ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون نفر کاربر فعال دارد. شرکت فیس بوک در حال حاضر همچنین مالکیت چهار رسانه اجتماعی بزرگ را در اختیار دارد که هرکدام ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارند.

 روزهایی را سپری می‌کنیم که ویروس کرونا زندگی مردم را در برگرفته و مشکلات زیادی را برای آنها به وجود آورده است اما در این بین ویروس دیگری نیز خود را نشان داد و ثابت کرد که دیگر نیازی به جنگ جهانی یا بیماری های همه‌گیر خطرناک برای سقوط اقتصاد کشورها نیست و یک اختلال گسترده 6 ساعته در فیس بوک، واتس اپ و اینستاگرام می‌تواند مردمی را که کسب و کارشان از طریق همین رسانه هاست را متضرر کند.

اختلال پیش آمده در فاو ( فیس بوک، اینستاگرام و واتساپ) به مارک زاکربرگ صاحب فیسبوک رحم نکرد و معادل هفت میلیارد دلار ضرر به او تحمیل شد همچنین  ارزش سهام فیسبوک در بازار بورس حدود ۵ درصد، بیش از ۱۶ میلیارد دلار ریزش داشت این در حالی است که طبق گزارش  نت‌بلاکس ضرر واردشده به اقتصاد جهانی در این چند ساعت، ۵۰۰ میلیون دلار بوده است.

این اتفاق باعث شد تا لزوم استفاده از سایر اپلیکیشن ها و رسانه های جمعی برای تبلیغات مشاغل مطرح شود تا در صورت بسته شدن یکی از آنها، مردم جهان خود را در یک دنیای خالی از انسان نبینند. فلذا هرکسی که این روزها می‌خواهد تبلیغاتی برای شغل خود داشته باشد حتما باید یک سایت خبری برای تبلیغات و ارتباط با سایر مردم داشته باشند.

 امیر عرفانی کارشناس IT در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره اختلال و قطع شدن فاو بیان کرد: این اتفاق بسیار شوک برانگیز و دلهره آور برای همه مردم از کودک و نوجوان گرفته تا کسانی که در فضای مجازی برای خود کسب وکاری مهیا کرده‌اند و از این راه نان می‌خورند، بود. از دسترس خارج شدن اینستاگرام باعث شد، شاغلان در این عرصه دچار ضرر و زیان زیادی شوند که لزوم استفاده از سایر شبکه های اجتماعی را ثابت کرد.

او ادامه داد: گرچه خود مارک زاکربرگ صاحب فیسبوک نیز در این اختلال ضرر زیادی کرد اما ضرر اول و اصلی متوجه افرادی شد که در اینستاگرام کسب و کار خردی برای خود فراهم کرده‌اند و از این راه امرار معاش می‌کنند. همچنین حتی کسب و کارهای بزرگ هم که ورودی‌هایشان از پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام وگوگل هست و مردم آنها را جستجو می‌کنند ضرر زیادی کردند.

350 هزار ایرانی شاغل در اینستاگرام

عرفانی با بیان اینکه کرونا به کسب و کارهای بسیاری لطمه وارد کرد و خیلی از مشاغل تعطیل شدند و در این شرایط افراد زیادی برای تامین معاش به سمت اینستاگرام رفتند خاطر نشان کرد: تعداد افراد ایرانی شاغل در اینستاگرام تا قبل از شیوع بیماری کرونا 150 تا 200 هزار نفربود. اما بعد از کرونا این رقم به بیش از 350 هزار نفر رسیده است . فلذا بعد از اختلال پیش آمده در فاو این را باید مردم در نظر بگیرند که تنها از یک بستر برای انجام تبلیغات کار عاقلانه ای نیست و حتما باید در ابتدا برای خود یک سایت راه اندازی کنند. همچنین در کنار اینستاگرام حتما عضو شبکه های اجتماعی مثل لینکداین شوند.

این کارشناس در حوزه  IT با بیان اینکه پلتفرم های ایرانی نیز می‌توانند این روزها نقش آفرینی کنند خاطر نشان کرد: اگر ما بتوانیم پلتفرم‌های ایرانی را به صورت غیر دستوری و بسته نشدن سایر پلتفرم ها حمایت کنیم بدون شک در شرایطی که اختلال جهانی صورت می‌گیرد به راحتی می‌توانیم از ظرفیت اینترنت ملی برای به خطر نیافتادن معاش مردم استفاده کنیم.

 او ادامه داد: پلتفرم‌های ایرانی اگر خدمات خوب ارائه دهند به طور ناخودآگاه همه مردم به سمت آنها کشیده می‌شوند همانطور که اکنون افراد زیادی از تاکسی‌های اینترنتی، اپلیکیشن‌های مسیریابی و... که اکثر هم داخلی هستند استفاده می‌کنند.

عرفانی در پاسخ به این سوال که مردم امروز از چه روش های تبلیغاتی می توانند برای کسب و کار حود استفاده کنند توضیح داد: وش های تبلیغات اینترنتی بسیار متنوع هستند و شما می توانید در فضا های مختلف مانند: وب سایت ها، تلگرام، اینستاگرام، واتساپ، Youtube، linkedin و ... تبلیغات خود را به صورت گسترده انجام دهید. انواع تبلیغات اینترنتی به صورت گذاشتن فیلم، عکس، متن و ... از محصولات مختلف هستند که بسته به قابلیت ها و ویژگی های هر یک از نرم افزار ها  موجود در فضای مجازی تبلیغات متغیر است.

او افزود: شما می توانید برای تبلیغات در Youtube یا آپارات از فیلم محصولات خود استفاده کنید و به معرفی کسب و کارتان بپردازید. درست کردن این فیلم های کمی با فیلم های معمولی متفاوت است و باید از کیفیت بهتری برخوردار باشد. یا در وب سایت ها شما می توانید از طریق متن، فیلم، عکس و ... برای تبلیغ استفاده کنید اما متن های شما باید به گونه ای نوشته شده باشند که مورد بازدید زیادی قرار بگیرند به همین منظور این نوشته های باید توسط افرادی که مسلط به سئو هستند، نوشته شوند.

این کارشناس خاطر نشان کرد: روش های تبلیغات اینترنتی نسبت به روش های تبلیغاتی سنتی در گذشته بسیار مقرون به صرفه تر هستند. شما با استفاده از این روش ها دیگر نیازی به هزینه های فیزیکی (حمل و نقل و ...) و نیروی انسانی ندارید و تنها با دو پست تبلیغاتی در روز و پروموت کردن آن می‌توانید بیشترین استفاده را ببرید.

عرفانی در پایان با اشاره به روش های نوین تبلیغات اینترنتی خاطر نشان کرد: روش های تبلیغات اینترنتی تحول عظیمی را در کسب و کار ها مختلف به وجود آورده است و سبب رقابت زیادتری در بین کسب و کار ها شده است. یکی از مزیت های این روش ها این است که شما در گذشته برای تبلیغ یکی از محصولات خود به صورت حضوری مجبور بودید ساعت های صحبت کنید و وقت زیادی را صرف کنید تا بتوانید یک مشتری را جذب کنید اما امروزه با این روش های مدرن و جدید دیگر نیاز به صرف وقت زیادی ندارید و تنها با یک پست می توانید مشتریان زیادی را جذب کنید.

کدخبر: 727066 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟