راه اندازی نخستین ندامتگاه اشتغال محور در بین مناطق آزاد کشور

به گزارش رکنا، نخستین ندامتگاه اشتغال محور در بین مناطق آزاد کشور با حضور مهدی حسین‌زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد در زندان این شهرستان راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار؛ مهدی حسین‌زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار روز دوشنبه در آیین افتتاح این مرکز گفت: سازمان منطقه آزاد چابهار در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود اقدام به راه‌اندازی نخستین ندامتگاه اشتغال محور در بین مناطق آزاد کشور کرده است.

حسین‌زاده گفت؛ راه‌اندازی و افتتاح مرکز مهارت‌آموزی و توانمندسازی منطقه آزاد چابهار در زندان چابهار متشکل از هشت کارگاه تخصصی از جمله کارگاه مونتاژ عینک، تراش سنگ‌های قیمتی، تعمیر و نصب کولرهای گازی، سرویس‌کاری خودرو و موتورهای بنزینی قایق‌ها، کارگاه برق ساختمان و صنعتی، کارگاه پارچه‌سازی و منجوق‌دوزی و سوزن‌دوزی، برگزاری دوره‌های تئوری، مشاوره‌ای و مددکاری اجتماعی است.

وی تصریح کرد: این مرکز با هدف آموزش و تعلیم زندانیان و نیز ایجاد درآمد برای آنان (در قبال ارائه خدمات به صاحبان صنایع خرد فعال در محل کارگاه) راه‌اندازی شده است. مشارکت سازمان فنی و حرفه‌‌ای و اداره زندان در فعال کردن این مرکز بسیار تأثیرگذار و قابل قدردانی است.

وی افزود: از جمله کارهای در دست اقدام با همراهی نهاد ذکر شده، ارتقای کیفیت آموزش در ندامتگاه است. اجرای طرح تربیت زندانیان و پرورش نیروهای ماهر متضمن آینده‌ای روشن، پایداری مشاغل و ایجاد فرصت­‌های برابر شغلی بوده و امید است با فعالیت مرکز و دوره‌های آموزشی توسط مربیان مجرب در محل کارگاه‌ها شاهد تعالی، تقویت و رشد استعدادهایی که به هر دلیل گرفتار و در بند هستند باشیم.

 

کدخبر: 787034 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟