آمادگی مدیریت شهری در انتقال تجربه دیپلماسی گردشگری میان تهران و هاوانا
به گزارش رکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران ، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و رینالدو گارسیا زاپاتا استاندار هاوانا به منظور بررسی فرصت های سرمایه گذاری در دیداری دوستانه به تبادل نظر پرداختند.

استاندار هاوانا ضمن سپاسگزاری از دعوت مهدی چمران اظهار داشت: می دانم که شما و خانواده شما چه اهمیتی برای مردم تهران دارید. 22 سال است که بین تهران و هاوانا خواهرخواندگی اعلام کرده ایم و رابطه بسیار خوبی داریم و امیدواریم که این رابطه همچنان گسترش پیدا کند. و به خاطر همین باید روابط بین دو کشور را گسترش دهیم و همچنان پیشرفت کنیم. این روابط تاریخی هستند و پس از اینکه فرمانده فیدل کاسترو در سال 2001 به تهران سفر کردند، این روابط تاریخی تر هم شد.

استاندار هاوانا با بیان اینکه دشمنان مشترکی داریم بر زمینه سازی برای  افزایش اتحاد میان دو کشور تاکید کرد و افزود: دشمنی که همیشه سعی کرده ما را نابود کند ولی نه موفق شده است و نه موفق خواهد شد.

وی افزود: ما باید چه در زمینه های دیپلماسی و چه در زمینه های دیگر به هم کمک کنیم تا بتوانیم این اتحاد را بیش از پیش تقویت کنیم و من با شخص شهردار هم در همین خصوص صحبت می کردم که در چه زمینه هایی می توانیم با هم کار کنیم که هردو طرف در این باره رضایت داشتیم.

این مقام کوبایی متذکر شد: می دانیم که کشور شما چه زحمات خوبی برای ما کشیده است به ویژه در حوزه نفت و ما نیز سعی کردیم در هنگام شیوع بیماری کووید 19 با انتقال تکنولژی واکسن به شما کمک کنیم تا در داخل واکسن تولید کنید و با تشکر از این همکاری بود که مردم هردو کشور می توانند راحت بدون ماسک تردد کنند و این درحالیست که مردم بسیاری از کشورهای پیشرفته هنوز مجبور به استفاده از ماسک هستند.

رینالدو گارسیا زاپاتا استاندار هاوانا  تاکید کرد: در جبهه های مختلفی می توانیم با هم کار کنیم، علاوه بر بحث نفتی می توانیم درمورد حمل و نقل و برق از شما کمک بگیریم و در عوض در بخش دارویی و سلامت و بهداشت و علوم و ورزش کمک کنیم و امیدواریم که این همکاری ها در جهت بهبود زندگی ملت های دو کشور باشد.

وی همچنین اظهار کرد: درست است که یک دشمن مشترک داریم اما مردم خوبی هم داریم که باعث می شوند با هم متحد شویم چراکه با اینکه از لحاظ جغرافیایی دور هسیتم، دل هایمان به هم نزدیک است و وظیفه ما اینست که از انقلاب هایمان، مردممان و شرایط اجتماعیشان دفاع کنیم. هردو ملت حاضریم که خون خود را برای ملت دیگر بدهیم و به همین خاطر است که می خواهیم برنامه ریزی کنیم تا ماه های دیگر رئیس جمهور کشورمان میگل دیاز-کانل سفری به ایران داشته باشد که فکر می کنیم فرصت مناسبی خواهد بود تار وباط دو کشور را گسترش دهیم.

چمران نیز ضمن ابراز خوشحالی از ملاقات با هیات شهرهاوانا اظهار داشت: ما نیز کشور کوبا را خوب می‌شناسیم به خصوص که وقتی انقلاب کوبا به دست آقای فیدل کاسترو رخ داد، جوان بودم و جوانان در ایران راه و رسم جنگ های چریکی کاسترو را دنبال می‌کردند و اصلا با این انقلاب، روش‌های مبارزه علیه امپریالیسم در کشورهایی که تحت سلطه و سیطره آن ها بودند عوض شد و راه و روش مبارزات مسلحانه و چریکی را در پیش گرفتند و از همین روی برای مردم مبارز ما همیشه هم کوبا و هم فیدل کاسترو خیلی اهمیت و ارزش داشتند و برایشان احترام خاصی قائل بودند و اینچنین است که ما نزدیکی زیادی را با ملت کوبا احساس می‌کنیم که بیشتر نزدیکی ها را شاید بشود در مقابله با امپریالیسم آمریکا  عنوان کرد.

کدخبر: 801192 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟