76 درصد مردم در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده اند

به گزارش رکنا در استان همدان،  بهرام عین اللهی روز پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان های رزن و درگزین از توابع استان همدان، اظهار داشت: در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب، دشمنان با آغاز جنگ تحمیلی، تحریم و کارشکنی های متعدد درصدد جلوگیری از رشد و توسعه ایران اسلامی برآمدند.

وی با اشاره به سفر رییس جمهور روسیه به ایران، تصریح کرد: پوتین در این سفر با بیان اینکه مردم ایران نماد مقاومت در برابر تحریم های ظالمانه استکبار هستند، این ملت را الگویی برای مردمان دنیا دانست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف گواه این مدعاست که همه ظرفیت‌های پزشکی در کشور تامین و فراهم شده به نحوی که تمامی درمان و جراحی های مرتبط با پزشکی و بیماری در داخل کشور انجام می شود.

عین اللهی با تاکید بر اینکه مردم مهم‌ترین سرمایه ها برای رشد و توسعه کشور هستند، گفت: امروز همه ظرفیت های تولید واکسن در کشور فراهم شده است.

وی گفت: بررسی میدانی، مشاهدات عینی و چهره به چهره مهم‌ترین رویکرد دولت سیزدهم در مدیریت کشور است و دولت مردمی آیت الله رییسی با حضور در استان ها و شهرستان های مختلف، از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات مردم قرار گرفته و آنها را مورد بررسی قرار می دهد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ملت ایران هر روز در جنگ های اقتصادی، سلامت و آب با دشمنان است، افزود: در این جنگ نه تنها دولت بلکه تک تک افراد جامعه تآثیرگذار هستند و حتی با حضور مردم و حمایت آنها مشکل بحران آب، سیستم آبرسانی و کشاورزی رفع می شود.

عین اللهی درباره اهمیت اجرای طرح دارویار نیز گفت: وزارت بهداشت در حوزه دارو به ۴۰۰ میلیون نفر خدمات ارائه می دهد زیرا به واسطه قاچاق دارو، کشورهای اطراف نیز از یارانه داروهای ما بهره می بردند اما حالا همان یارانه در حمایت از مردم کشور و در مقابله با قاچاق هزینه می شود.

وی همچنین به ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت و صیانت از خانواده تآکید کرد و افزود: موضوع جوانی جمعیت مهم‌ترین بحران کشور است که باید همه دستگاهها به آن ورود کرده و اشاعه فرهنگ فرزندآوری را با همه ابزارهای تبلیغی و حمایتی در دستور کار قرار دهند.

عین اللهی افزود، با اجرای طرح دارویار تلاش می‌کنیم آمار بیمه شدگان افزایش یابد تا جایی که کسی در کشور بدون بیمه نباشد.

شهرستان درگزین با حدود ۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۲ بخش مرکزی و شاهنجرین، ۲ شهر و ۳۸ روستا است.

 

کدخبر: 808655 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟